Sari direct la conținut

Studiu Deloitte: Piata de marketing si publicitate, estimata la 0,5 miliarde de euro, are impact asupra unei treimi din economie

HotNews.ro

Piata romaneasca de produse si servicii de consum, evaluata la 50 de miliarde de euro – echivalentul a aproximativ 33% din PIB – este sub impactul direct sau indirect ai industriei de marketing si publicitate, potrivit unui studiu Deloitte. Potrivit studiului prezentat miercuri in cadrul evenimentului „Ziua Publicitatii”, organizat de IAA Romania, aceasta piata de zeci de miliarde este influentata de 3% dintre managerii activi pe piata locala, anume cei care administreaza bugete totale de 0,5 miliarde de euro, dedicate marketingului si comunicarii comerciale.

  • Studiul Deloitte a fost realizat pe parcursul verii si se bazeaza pe interviuri cu factori de decizie din companii mari, mici si mijlocii din Romania, dar si cu reprezentantii principalelor televiziuni, interviuri coroborate cu date provenite din surse oficiale si din alte studii si cercetari referitoare la piata de publicitate si la economia Romaniei.

Ce medii sunt considerate a fi cele mai eficiente canale de publicitate, potrivit directorilor contactati de Deloitte:

  • 35% mentioneaza TV, pentru „audientele masive livrate clientului de publicitate”. TV-ul a fost prima optiune pentru cele mai mari branduri incluse in cercetarea Deloitte
  • 23% au mentionat online/digital, pentru capacitatea de a da rezultate imediate si masurabile
  • 18% – social media, pentru capacitatea de a atrage foarte multi oameni cu un cost foarte mic
  • 10% – radio (pentru posibilitatea de implicare a consumatorilor), dar si outdoor (pentru ca e peste tot si nu poate fi „stins” sau „inchis”)

Principalele industrii care aloca bani de publicitate:

  • FMCG (produse de larg consum) – 57% din piata
  • Farmaceutice – 17%
  • Telecom – 13%

Impactul publicitatii asupra veniturilor companiilor care au astfel de cheltuieli – surse incrucisate:

  • DIntre companiile incluse in studiu, 70% si-au crescut cheltuielile de publicitate TV in ultimul an financiar (2013). Dintre acestea, 61% au inregistrat o crestere a veniturilor.

Cum influenteaza publicitatea piata muncii:

  • 18.500 de oameni lucreaza in domeniul publicitatii si marketingului – impact direct
  • 95.000 oameni sunt sub impact indirect, lucrand ca agenti de vanzari sau angajati care lucreaza cu clienti
  • 554.500 de oameni resimt o influenta semnificativa: angajatii din domeniile retail, vanzari en gros, industria HoReCa

Cum pot ajuta autoritatile aceasta industrie (avand in vedere si interventii recente, precum ordonanta publicitatii TV din 2013, aprobata fara dezbatere publica):

  • toate initiativele legislative ce afecteaza sectorul ar trebui dezbatute cu reprezentantii industriei inainte sa fie aplicate
  • forurile reprezentative ale industriei publicitatii ar trebui sa devina parteneri de dialog ai autoritatilor
  • o stabilitate si predictibilitate mai mare pentru intregul ecosistem de afaceri
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro