Studiu Discovery: Un brand Tv in care telespectatorii au incredere este un bun indicator al calitatii programelor pe care le vor urmari
Un brand Tv in care telespectatorii au incredere este un bun indicator al calitatii programelor pe care le vor urmari, sunt de parere 60% dintre telespectatorii din Romania care au participat la cel mai recent studiu Discovery. Acest efect de halou se extinde de la programe spre materialele publicitare, iar consumatorii admit ca reclamele TV difuzate pe canalele in care au incredere au un impact mai puternic. Acelasi chestionar a relevat faptul ca, in pofida tendintei in crestere de vizionare a continutului pe mai multe ecrane in acelasi timp, cei mai multi dintre telespectatorii romani continua sa petreaca in fata televizorului intre 3 si 5 ore pe zi.
Acestea sunt cateva dintre concluziile noului studiu regional realizat de Discovery Networks in parteneriat cu The Future Foundation, care isi propune sa furnizeze o viziune de ansamblu asupra industriei publicitatii TV, investigand modul in care publicitarii se pot conecta cu consumatorii dincolo de metodele traditionale si ce tehnici vor fi cele mai eficiente in viitor. Intitulat The Future of TV Advertising, studiul are la baza o componenta cantitativa, constand intr-un esantion de 3000 de repondenti din zece tari din regiunea Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEEMEA) – Romania, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina si Emiratele Arabe Unite – si o componenta calitativa, prin intermediul unor interviuri in profunzime cu experti din industrie din aceasta regiune. Pentru Romania, expertul participant la panel a fost Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange.
Principalele concluzii ale studiului:
Reclamele TV sunt eficiente
- 80% dintre telespectatorii din Romania considera ca absenta reclamelor ar conduce la scaderea calitatii programelor TV, in contextul in care 40% dintre acestia petrec zilnic intre trei si cinci ore in fata televizorului.
- 3 telespectatori din 10 la nivelul regiunii sunt de acord ca plasarea de produse in timpul unui program ii convinge mai usor sa achizitioneze acel produs.
Inca nu a fost gasita durata optima a pauzelor publicitare
- In general, consumatorii din regiunea CEEMEA ar prefera ca pauzele publicitare sa fie mai lungi si mai putin frecvente.
- Furnizorii de continut TV trebuie sa gaseasca un echilibru intre ce isi doresc consumatorii si ce e util pentru branduri. Acest aspect este cu atat mai important cu cat raportul arata ca 70% din consumatori isi amintesc cel mult 5 reclame intr-o zi. Cel mai scazut procent la nivelul regiunii s-a inregistrat in Cehia si Polonia, unde 40% dintre repondenti isi pot aminti o singura reclama la finalul unei zile.
Brandurile TV de incredere sporesc gradul de implicare a publicului
- Aproape 60% din consumatorii din regiunea CEEMEA sunt de acord ca brandul canalului TV este un bun indicator al calitatii continutului oferit. Cifra creste la 70% in randul publicului din Africa de Sud.
- 1 telespectator din 3 este de acord ca materialele publicitare difuzate pe canalele in care publicul are incredere au un impact mai puternic.
Studiul integral este disponibil pe www.discoveryinsights.com.