Sari direct la conținut

Studiu Gemius:  Brandurile romanesti cu cea mai puternica prezenta si cea mai mare popularitate online, in opinia utilizatorilor de Internet

HotNews.ro

Dacia, BCR, eMag, Ursus si Borsec sunt brandurile cu cea mai puternica prezenta in mediul online, in opinia participantilor la un sondaj realizat de Gemius in parteneriat cu Evensys, sondaj prezentat marti la Digital Marketing Forum. Dacia ramane si in topul brandurilor considerate a fi cele mai populare, urmata de batonul Rom – care a beneficiat de o ampla campanie online anul trecut -, Ursus, Borsec si BCR.

  • Studiul Gemius „Leading Brands by Romanian Internet Users 2011” a fost realizat in ianuarie a.c., pe baza a aproape 2400 de chestionare completate online de utilizatori romani de Internet cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, care au raspuns invitatiilor aleatoare de a participa la studiu, pe mai multe siteuri romanesti. Rezultatele sondajului au fost raportate la datele Mercury Research privind structura demografica a populatiei online din Romania.

Datele rezultate in urma sondajului de anul acesta sunt comparate cu cele din studiul precedent, dat publicitatii la editia de acum un an a Digital Marketing Forum.

Ce spun respondentii, in ultima editie a studiului, despre caracteristicile unui brand de succes:

  • are produse sau servicii de inalta calitate – 66%
  • este foarte cunoscut – 37% (in scadere fata de anul trecut)
  • are produse sau servicii care se vand foarte bine – 32%
  • se diferentiaza de restul brandurilor (23%)
  • produsele sau serviciile sale sunt inovatoare – 20% (in crestere fata de anul trecut)
  • are multi fani – 5% (in scadere fata de anul trecut)

Prin ce caracteristici se defineste prezenta online a unui brand, in opinia respondentilor:

  • date necesare despre produse si servicii/detalii de contact disponibile online – 42% (in scadere)
  • imaginea sa online (prin website, bannere etc) se imbunatateste constant – 41% (in crestere)
  • produsele si serviciile sale pot fi cumparate pe Internet – 31%
  • comunica online cu clientii sai prin cat mai multe mijloace – 26%
  • este promovat intensiv online – 25%
  • este discutat intens pe bloguri, forumuri, retele sociale – 14%

Intrebati in legatura cu brandurile care le vin mai intai in minte, cand se gandesc la brandurile romanesti cu cea mai puternica prezenta pe Internet, respondentii au indicat anul acesta:

  • Dacia – 33%, in crestere fata de anul trecut
  • BCR – 10%
  • eMag, Ursus, Borsec – cate 6% (toate in crestere fata de anul trecut)

Intrebati in legatura cu brandurile care le vin mai intai in minte, cand se gandesc la brandurile romanesti populare, respondentii au indicat:

  • Dacia – 30% (in scadere fata de anul trecut)
  • „Ciocolata Rom” – 8% (in crestere – produsul a beneficiat de o ampla campanie online anul trecut)
  • Ursus – 7% (in crestere)
  • Borsec – 6%
  • BCR – 5%
  • Petrom – 4%

Intrebati care sunt brandurile romanesti de incredere care le vin mai intai in minte, respondentii au indicat, intre altele:

  • Dacia – 26%
  • Borsec – 7%
  • BCR – 7%
  • Ursus – 5%
  • Petrom, Dorna – cate 4%

Vezi rezultatele editiei 2010 a studiului Gemius „Leading Brands by Romanian Internet Users”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro