Studiul Gemius + Evensys a dat rezultate absolut aberante
Rezultatele studiul realizat de Gemius + Evensys privind brandurile sunt catalogate de Marius Pahomi pe blogul sau ca fiind absolut aberante.
In opinia mea a dat rezultate absolut aberante:
1. Brands most present on the Internet (in general): Google, Yahoo urmate de Coca-Cola (?!) care devanseaza cu foarte mult Vodafone si Orange
2. Romanian brands most present on the Internet: Dacia (23%), BCR (8%), Domo (4%), Neogen (3%) …..
3. Unaided brand awareness – Online brands: eMag (7%) in vreme ce eJobs (3%) + bestjobs (2%) = 5%. Aided brand awareness – Online brands: eMag (43%), eJobs sare la 86% iar bestjobs la 83% (adica ambele undeva la dublu fata de eMag)
Si deja nu merg mai departe ca e prea aberant …
Datorita acestor rezultate jenante, atat din perspectiva bunului simt cat si din perspectiva notiunilor elementare de statistica / tehnici cercetare sociala, nu pot decat sa ma bucur ca Gemius a pierdut SATI. Absolut jenant …
Varianta pentru TV a studiului Gemius + Evensys ar fi avut probabil rezultate de genul: PRO TV e mai prezent pe TV decat Coca-Cola iar Antena 1 e mai putin prezenta pe TV decat Dacia …
Ma surpinde usurinta cu care mass-media a preluat acest studiu cu rezultate cel putin dubioase.