Studiul Mediascope: Unul din cinci europeni foloseste activ trei dispozitive de consum media – televizorul, calculatorul si telefonul sau tableta
HotNews.ro
O cincime din populatia totala Europei foloseste activ trei dispozitive de consum media – televizorul, calculatorul personal si smartphone-ul sau tableta, potrivit celui mai nou studiu Mediascope, referitor la obiceiurile de consum media ale europenilor. Acesta arata ca majoritatea covarsitoare a europenilor navigheaza pe Internet in acelasi timp in care se uita la televizor, iar peste jumatate sunt online pe telefon sau pe tableta in timp ce se uita la TV, potrivit unui comunicat IAB Romania.
- Mediascope Europe a fost realizat in mai 2013 pe un esantion de 51.700 de persoane. Realizat incepand din 2003, studiul este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor.
Ce spune ultima editie Mediascope, potrivit datelor prezentate de IAB Romania:
- 138,6 milioane de europeni – o cincime din populatia continentului – folosesc activ televizorul, calculatorul si smartphone-ul sau tableta.
- 84% dintre europeni navigheaza pe Internet in acelasi timp in care se uita la televizor, iar 59% dintre acestia sunt online de pe telefon sau tableta in timp ce se uita la TV.
- 54% dintre ei acesti utilizatori activi ai celor trei dispozitive – TV, calculator personal, tableta sau smarthone – sunt barbati.
- Intervalul orar preferat de 90% dintre europenii care detin mai multe dispozitive pentru a naviga online este 17.30-21.00. 69% dintre cei care detin mai multe dispozitive conectate la Internet sunt simultan online si in fata televizorului in timpul serii
- 49% dintre europeni sunt online dimineata (6.00-10.00), iar 89% sunt conectati intre orele 10.00-17.30.
- Cu cat o persoana detine mai multe dispozitive conectate la Internet, cu atat creste timpul petrecut online si scade timpul petrecut in fata televizorului. Europenii care detin si televizor, si PC, si smartphone/taleta petrec in medie 21,8 ore pe saptamana online, dar numai 13,2 ore in fata televizorului.
- 45% dintre europeni afirma ca modul in care comunica un brand in mediul online le influenteaza opiniile legate de brandul respectiv
- 50% sunt dispusi sa afle mai multe informatii despre produsele care isi fac publicitate online, iar 33% prefera sa cumpere branduri pe care le urmaresc pe retelele sociale
- numarul europenilor care detin telefon cu acces la Internet a crescut cu 42% fata de 2010. 44% dintre ei detin in prezent un smartphone.
- 50,9 milioane de europeni folosesc tabletele pentru a naviga pe Internet, timpul petrecut online pe tableta ridicandu-se la 9,3 ore saptamanal.