Sari direct la conținut

SUA: Toyota a depășit pentru prima dată în istorie General Motors la vânzări

HotNews.ro
Logo Toyota, Foto: Birgit Hofmann, Dreamstime.com
Logo Toyota, Foto: Birgit Hofmann, Dreamstime.com

Producătorul japonez Toyota a detronat General Motors în Statele Unite în 2021, vânzând acolo pentru prima dată mai multe mașini, camionete și camioane decât omologul său american, afectat în criză în special de deficitul de semiconductori, scrie AFP.

Este pentru prima dată când General Motors pierde poziția numărul unu în țară din 1931, când producătorul condus acum de Mary Barra depășise Ford, potrivit site-ului de specialitate Automotive News.

Lipsa de microcipuri, care a forțat grupurile de automobile din întreaga lume să suspende sporadic unele linii de producție în ultimele luni, a scăzut brusc vânzările în trimestrul al patrulea cu 28% pentru Toyota și 43% pentru GM, detaliază grupurile în comunicate separate marți.

Dar pentru întregul an, Toyota și-a văzut vânzările crescute cu 10%, până la 2,3 milioane de unități, în timp ce General Motors și-a văzut vânzările în scădere cu 13%, până la 2,2 milioane de unități.

Celălalt grup auto american Ford își va dezvălui cifrele miercuri, în timp ce Stellantis, compania-mamă a Chrysler, Dodge, Jeep, Ram și Fiat, își va publica cifrele marți.

„Nu există nicio îndoială că aceasta este o realizare remarcabilă pentru Toyota, dar probabil că nu este un semn de schimbare pe termen lung”, a spus Jessica Caldwell de la firma de specialitate Edmunds.

„GM are avantajul de a avea mai multe mărci și produse din care să aleagă, inclusiv pickup-uri și SUV-uri, a căror popularitate a crescut de-a lungul anilor”, a spus specialistul.

În plus, marjele acestor categorii de vehicule sunt în general mai mari, și trebuie să se fi umflat și mai mult odată cu creșterea prețurilor de vânzare: conform lui Edmunds, grupul și-a vândut vehiculele la un preț mediu de 48.396 de dolari în perioada ianuarie-noiembrie 2021, adică cu 11% mai mult decât în ​​2020 și cu 25% mai mult decât în ​​2016.

Pariuri pe mașinile electrice

Cererea de la americani nu a scăzut în timpul anului. Dar producătorii pur și simplu nu aveau suficiente cipuri, elemente care au devenit indispensabile în vehiculele acum încărcate cu electronice.

Producătorul japonez, care a devenit din nou numărul unu mondial în sectorul auto în 2020, înaintea Volkswagen, a reușit să gestioneze mai bine deficitul de semiconductori decât alți producători în prima parte a anului, în special datorită lanțurile sale de aprovizionare.

Vânzările totale de vehicule în Statele Unite sunt de așteptat să ajungă la 14,9 milioane în 2021, în creștere cu aproximativ 2,5% față de anul precedent, prezice Cox Automotive.

Pentru viitor, producătorii pariază pe termen scurt pe o disponibilitate mai mare a semiconductorilor, precum și pe puterea economiei.

Pe termen mediu, atât Toyota, cât și GM și-au evidențiat marți strategia electrică, segment în care cursa se intensifică.

După GMC Hummer și Cadillac Lyriq, GM va prezenta miercuri versiunea electrică a popularului său pickup Chevrolet Silverado.

Ford, la rândul său, a anunțat marți că, având în vedere cererea puternică, aproape că va dubla capacitățile de producție ale versiunii electrice a pickup-ului său F-150, cel mai bine vândut vehicul din Statele Unite.

Tesla rămâne numărul unu pentru moment pe segment în Statele Unite. Grupul a anunțat duminică că a livrat un total de 936.000 de vehicule în întreaga lume în anul 2021, sau cu 87% mai mult decât în ​​2020.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro