Sari direct la conținut

SUA va anunța cel mai mare plan de transformare a industriei sale auto. De ce companiile sunt îngrijorate

HotNews.ro
Masini din SUA, Foto: Deanpictures, Dreamstime.com
Masini din SUA, Foto: Deanpictures, Dreamstime.com

Autoritățile SUA vor anunța miercuri un ambițios plan de „electrificare” a industriei auto, unul care ar duce la o creștere puternică la mașini și camioane full-electrice. Companiile auto spun că se merge prea repede, propunerea este prea radicală și vor fi concedieri masive, scrie New York Times.

Influenta agenție E.P.A vrea ca în 2032, două treimi dintre autoturismele noi vândute în SUA să fie full-electrice, în timp ce ponderea electricelor a fost de numai 5,8% anul trecut.

Categoria „light-duty passenger vehicles” se referă la autoturisme, precum sedan, hatchback sau camionete (pickup trucks). La categoria „medium-duty trucks”, unde sunt incluse dubele de livrări, propunerea ar fi ca 46% dintre vehiculele vândute să fie full-electrice în 2032.

Tot pentru 2032 propunerea ar stipula ca 50% dintre autobuzele noi vândute să fie electrice și 25% dintre camioanele grele (heavy trucks) să fie în această categorie. La camioane grele, electricele nu reprezintă acum nici 2% din vânzări.

Agenția de mediu E.P.A nu poate obliga constructorii să producă un anumit număr de vehicule electrice, dar poate, prin legea Clean Air Act, să stabilească limite maxime de poluare generată de numărul total de vehicule vândute de fiecare companie. Limitele pot fi atât de dure, încât companiile le pot respecta pe viitor, doar vânzând un număr tot mai mare de mașini full-electrice.

Propunerile Environmental Protection Agency nu sunt agreate de industria auto, mulți spunând că se forțează lucrurile și că se face prea repede trecerea către un parc auto electric. Se mai aduce ca argument și faptul că nu există suficiente stații de încărcare, dar și că publicul nu dorește o trecere rapidă către mașini electrice, în special fiindcă autonomie este mai scăzută.

Nu trebuie uitat că americanii iubesc mașinile de mari dimensiuni, mașini care, în varianta electrică, nu sunt deloc ieftine, mai ales că trebuie să aibă baterii foarte mari, pentru ca autonomia să fie acceptabilă.

Companiile se tem și de problema larg discutată și în Europa: mașinile electrice au mai puține componente, este nevoie de mai puțini angajați, vor fi făcute concedieri și unele fabrici se vor închide.

Sursa foto: Dreasmtime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro