Subiectele Zilei: Atentat la siguranta nationala. CNADNR pune parapete care ne omoara cu zile; Bogdan Aurescu, consilier prezidential: SUA sustin ferm cadrul naval la Marea Neagra; 12 ministri ai Transporturilor in 12 ani. Care e bilantul lor
Atentat la siguranta nationala. CNADNR pune parapete care ne omoara cu zile. Bataia de joc a drumarilor in tara fara autostrazi. Separatoarele montate in zona Baneasa din Capitala nu vor rezista la un impact puternic, pentru ca nu respecta normativele de siguranta, avertizeaza specialistii contactati de EVZ. Situatia e la fel in toata tara, cu lucrari facute in bataie de joc Surse din cadrul CNADNR ne-au dezvaluit informatii absolut scandaloase despre modul in care se monteaza separatoarele de sensuri pe drumurile nationale, punandu-se in mare pericol viata soferilor. Dupa ce ani la rand nu au luat nicio masura pentru a inlocui bordurile din beton care separa sensurile de circulatie pe DN1 in zona Baneasa-Otopeni, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis brusc sa monteze parapete metalice, care insa ar avea multe nereguli. Astfel, specialisti din CNADNR ne-au declarat sub anonimat ca pe toata portiunea unde s-au instalat aceste parapete, stalpii de rezistenta au fost taiati, dat fiind ca nu intrau suficient de bine in pamant. „Acolo e macadam, un strat dificil de strapuns si in loc sa ii bata, i-au taiat. Nu o sa mai ofere siguranta, asta e problema”, ne-au spus sursele, scrieEVZ.
Bogdan Aurescu, consilier prezidential: SUA sustin ferm formarea unui cadru naval NATO la Marea Neagra. Intr-un interviu pentru „Adevarul”, consilierul prezidential Bogdan Aurescu vorbeste despre obiectivele Romaniei pentru summitul NATO, programat in weekend, la Varsovia. Infiintarea unei flote comune in Marea Neagra, ca masura de a intari Flancul Estic al NATO, parea un proiect mort, dupa ce premierul Bulgariei, Boiko Borisov, a declarat, zambind, ca el isi doreste „yahturi si dragoste”, nu nave in Marea Neagra. Intr-un interviu pentru „Adevarul”, Bogdan Aurescu limpezeste lucrurile si spune ca, dimpotriva, planul initiat de Romania – si sustinut puternic de SUA – se va regasi in concluziile summitului de la Varsovia. Totusi, mai intai, consilierul prezidential sustine ca e gresit sa spunem flota comuna la Marea Neagra, pentru ca nu vorbim de „un grup naval care sa patruleze si sa desfasoare cine stie ce activitati provocatoare”. Denumirea oficiala e „Cadru naval pentru antrenament si exercitii NATO in Marea Neagra”. Insa, fie ca il camuflam sau nu in nuante diplomatice, vorbim, in esenta, de acelasi obiectiv: prezenta maritima a NATO in zona de sud a Flancului Estic, ca un raspuns pentru amenintarile permanente ce vin de la Rasarit. De asemenea, Bogdan Aurescu explica, concret, si ce inseamna brigada multinationala pe care NATO o va infiinta pe teritoriul Romaniei, anuntaAdevarul.
12 ministri ai Transporturilor in 12 ani. Care e bilantul lor. De ce nu are Romania autostrazi si cai ferate de mare viteza? O posibila explicatie consta in faptul ca prin biroul de la etajul 1 al Palatului CFR, unde isi are sediul Ministerul Transporturilor, nici un ministru nu a rezistat, in medie, mai mult de un an. Sorin Buse, al 13-lea sef al Transporturilor din 2004 incoace, nu va gasi o situatie tocmai imbucuratoare la acest minister. Romania are 733 km de autostrada, dintre care 126,6 km „mosteniti” din perioada comunista – cei 109,6 km dintre Bucuresti si Pitesti, pe A1, si cei 17 km dintre Fetesti si Cernavoda, pe A2. Facand calculul, rezulta ca toti ministrii Transporturilor din perioada postcomunista au reusit sa construiasca 607,34 km de autostrada, adica o medie de 23,3 km pe an. La capitolul cai ferate modernizate pentru circulatia trenurilor cu viteze sporite, stam si mai prost: doar 499 km. Dintre acestia insa, doar 134 km au fost modernizati cu fonduri europene post-aderare, pentru ca tronsoanele Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Predeal au primit bani tot de la Bruxelles, dar prin facilitatea ISPA, informeazaRomania Libera.
Primele masuri luate la Spitalul „Sf. Spiridon” din Iasi, dupa ce 3 pacienti au murit din cauza infectiilor: „Folosim clor”. Se iau primele masuri dupa ce trei pacienti infectati in Spitalul „Sf. Spiridon” din Iasi au murit luna trecuta. Medicii spun ca infectiile nosocomiale sunt tinute sub control prin dezinfectii repetate cu clor. Insa epidemiologul spitalului recunoaste ca este nevoie de produse mai bune pentru dezinfectie, doar ca sunt mai scumpe. Intre timp, rudele pacientilor decedati spun ca se lovesc de noi blocaje birocratice. Dupa ce au murit trei pacienti infectati cu bacteria Clostridium Difficile, in spitale s-a marit cantitatea de clor cu care se face dezinfectia saloanelor si a salilor de operatii. Este singura masura luata dupa terminarea anchetei interne, scrieStirileProtv.ro.
Reabilitarea „sedentarismului”. Presedintele, Klaus Iohannis, a lansat marti un proiect intitulat: „Romania competitiva: un proiect pentru o crestere economica sustenabila”. Initiativa este si un raspuns la framantarile de pe scena europeana. Este de retinut mai ales premisa: Romania are nevoie de o politica economica distincta, chiar daca face parte din Uniunea Europeana. E o nuanta care ar putea scapa la o lectura neatenta. Presedintele Klaus Iohannis a spus: „Am agreat deja, in cadrul consultarilor de ieri cu liderii partidelor politice, cu Guvernul si BNR, ca este mai oportun ca niciodata, la aproape un deceniu de prezenta in Uniunea Europeana, sa lucram la un proiect de tara post-aderare, prin care sa definim ambitiile de progres ale Romaniei in cadrul constructiei europene”. Integral inDeutsche Welle.
Ultimul sef al securitatii rupe tacerea. Iulian Vlad il caracterizeaza pe Ion Iliescu: Este un om ascuns, ranchiunos, razbunator. Iulian Vlad, ultimul sef al Securitatii, s-a hotarat sa scoata la suprafata noi detalii legate de evenimente mai putin cunoscute din istoria Romaniei dinainte de 1989. O carte semnata de generalul SRI (r) Aurel I. Rogojan, fost sef de cabinet al gen. Iulian Vlad inainte de caderea lui Ceausescu, contine la final cateva fragmente dintr-un interviu. Un interviu in care accentul cade pe Ion Iliescu si modul in care acesta s-a comportat cu Nicolae Ceausescu, dar si cu cei care i-au fost colegi, dupa Revolutia din 1989, informeazaEVZ.
Spaga de 1.000 de lire sterline ca sa devii roman. Scandalul cetateniei romane vandute catre mii de rusi si ucraineni. Potrivit unui articol aparut in prestigioasa publicatie britanica „The Times”, sub semnatura jurnalistei Katarina Kravtsova, Biroul Teritorial pentru Cetatenie Galati ar avea legatura cu o retea infractionala transfrontaliera de falsificarea de pasapoarte pentru cetateni ucraineni si rusi, pentru ca acestia sa poata lucra in Marea Britanie. Ancheta este in curs. Declansata la jumatatea lunii iunie, ancheta privind o presupusa retea infractionala care, cu ajutorul autoritatilor romane, dar pe baza unor acte false, a transformat in cetateni comunitari (cu drept de munca in Marea Britanie) mii de rusi si de ucraineni, a ajuns la primele concluzii. Potrivit Agentiei Nationale pentru Cetatenie (ANC) unele dintre afirmatiile facute in prestigioasa publicatie „The Times” de catre jurnalista britanica de origine rusa Katarina Kravtsova se confirma partial, insa exista si numeroase elemente eronate, scrieAdevarul.