Surse: RCS a reluat negocierile pentru cumpararea UPC Romania. Sanse mari ca afacerea sa fie incheiata
Grupul RCS&RDS a reluat negocierile pentru cumpararea operatorului de cablu UPC Romania, iar sansele ca afacerea sa fie incheiata „sint extrem de mari”, au declarat pentru HotNews.ro surse din piata telecom. Cele doua companii au reluat discutiile dupa ce RCS&RDS se retrasese din negocieri in septembrie.
La acel moment, dupa cum scria HotNews.ro, UPC Romania a fost scoasa la licitatie, dar ofertele nesatisfacatoare au determinat managementul UPC Broadband (compania cu sediul in Olanda care detine UPC Romania) sa revina la masa negocierilor cu compania controlata de Zoltan Teszari.
UPC este un concurent direct pe piata cablului TV pentru RCS&RDS. Daca tranzactia va fi finalizata, RCS ar cistiga peste 1,1 milioane clienti doar pe piata de cablu si satelit TV.
In iulie 2011, Bogdan Chiritoiu – presedintele Consiliului Concurentei – a fost prima persoana care a recunoscut, fie si indirect, discutiile despre o posibila fuziune intre RCS&RDS si UPC. Chiritoiu a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca noua Lege a Concurentei da posibilitatea ca firmele care doresc sa realizeze o concentrare economica sa notifice aceasta intentie catre autoritate, inainte de semnarea actului si ca in acest an juristii RCS&RDS si ai UPC ar fi intrebat institutia care ar putea fi obiectiile Consiliului la o eventuala fuziune.
Dupa cateva zile, UPC Romania reactiona pentru prima data de la aparitia acestor informatii in piata cu urmatoarea declaratie: „In ultimele luni, au existat multiple speculatii in piata si zvonuri cu privire la o eventuala preluare a UPC de catre RCS&RDS. Dorim sa clarificam aceasta situatie: UPC nu deruleaza niciun fel de discutii cu RCS&RDS pe tema unei potentiale tranzactii. Singurul angajament al UPC este in fata propriilor clienti, acela de a le oferi servicii de televiziune, internet si telefonie la cele mai inalte standarde”.
Rezultatele RCS si UPC in 2010
RCS&RDS a inregistrat anul trecut afaceri de 1,76 miliarde lei (418,1 milioane euro), in crestere cu 6,8% fata de 2009, dar si o pierdere neta de 70,2 milioane lei (16,6 milioane euro). In 2009, operatorul inregistrase un profit de 211,8 milioane lei (circa 49,9 milioane euro).
UPC Romania a inregistrat in 2010 afaceri in valoare de 471,5 milioane lei (112,01 milioane euro) in scadere cu 3,49% fata de anul 2009. In 2010, pierderea neta a UPC s-a accentuat la 656,8 milioane lei (156,01 milioane euro) fata de o pierdere de 507,03 milioane lei (119,6 milioane euro) in 2009.