Sari direct la conținut

Surse: Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, in schimbul platii unei transe din datoriile catre Bechtel

Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, dupa negocieri dure cu Bechtel, in schimbul platii unei transe din datorii, anunta Pro Tv, citand surse din Ministerul Transporturilor. Pretul unui kilometru terminat din autostrada ar urma sa scada, in acest fel, aproape cu jumatate, fata de 20 – 30 de milioane de euro, cat este in prezent.

  • UPDATE Contactat de HotNews.ro, Bogdan Sgarcitu, director de comunicare la Bechtel, a spus ca in acest moment se lucreaza la un acord cu Ministerul Transporturilor astfel incat sa fie reluate lucrarile. „Lucram impreuna cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord care sa permita continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Urmeaza sa fie angajat personal din zona si sa fie incheiate contracte cu companiile romanesti”.

Un kilometru terminat din Autostrada Transilvania costa, pana acum, 20 de milioane de euro si ajungea, pe unele portiuni, chiar la 30 de milioane de euro.

Compania americana ar urma sa reia lucrul pe santier din aceasta toamna, dupa ce statul roman va achita o parte din datoriile de 150 de milioane de euro.

La negocierile in cadrul carora s-a ajuns la aceasta intelegere ar fi avut loc discutii politice la nivel inalt si ar fi participat si reprezentanti ai Ambasadei SUA.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara, luna aceasta, ca „Negociem cu Bechtel pentru ca acest contract sa intre intr-o normalitate a preturilor”.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro