Sari direct la conținut

Țara în care ajung cele mai multe mașini electrice chinezești / Importurile au explodat față de anul trecut

HotNews.ro
Producătorul auto chinez BYD a devenit sponsor oficial al EURO 2024, competiție care se ține chiar în Germania, Foto: STR / AFP / Profimedia
Producătorul auto chinez BYD a devenit sponsor oficial al EURO 2024, competiție care se ține chiar în Germania, Foto: STR / AFP / Profimedia

Brazilia a devansat Belgia din poziţia de cea mai mare piaţă pentru exporturile de automobile electrice şi hibride chineze, arată datele statistice publicate luni, în condițiile în care producătorii chinezi şi-au majorat vânzările către pieţele din afara Europei, relatează agenția Reuters, citată de Agerpres.

Conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din China (CPCA), exporturile de automobile complet electrice şi hibride de tip plug-in spre Brazilia au crescut de 13 ori în ritm anual, până la 40.613 unităţi în luna aprilie, ceea ce face din Brazilia cea mai mare piaţă de export pentru a doua lună consecutiv.

Această creştere explozivă a exporturilor spre Brazilia, care în luna ianuarie a acestui an era abia a 10-a mare piaţă de export pentru constructorii chinezi, a avut loc înaintea unor noi majorări a tarifelor pentru importurile de vehicule electrice şi hibride, care vor intra în vigoare de la 1 iulie, în contextul în care ţara sud-americană vrea să încurajeze producţia locală.

Mai mulţi constructori auto chinezi au început deja să îşi majoreze investiţiile în producţia realizată în Brazilia. Grupul BYD a început să construiască un complex de asamblare în Brazilia, unde va demara producţia la finele acestui an sau începutul lui 2025, iar rivalul Great Wall Motor a informat anterior că uzina sa din Brazilia va începe să funcţioneze în cursul acestei luni.

Brazilia este al doilea cel mai mare importator de mașini chinezești din lume

Tot în luna aprilie, Brazilia a devenit şi a doua mare piaţă de export pentru exporturile chineze de toate tipurile de automobile, inclusiv cele echipate cu motoare pe combustie, fiind devansată doar de Rusia, care şi-a păstrat prima poziţie.

Rusia, care este vizată de sancţiunile occidentale, este aşteptată să rămână cea mai mare piaţă pentru exporturile chineze de automobile, a declarat secretarul general de la CPCA, Cui Dongshu.

Datele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din China (CPCA) arată că Spania, Franţa, Olanda şi Norvegia se numără printre ţările cu cele mai mari scăderi ale importurilor de automobile electrice made in China în perioada ianuarie-aprilie 2024.

Ancheta demarată de Bruxelles asupra subvenţiilor acordate producătorilor chinezi de vehicule electrice a perturbat exporturile de vehicule chineze către blocul comunitar, însă producătorii chinezi au explorat în mod activ pieţele din America de Sud, Australia şi ASEAN pentru exporturi, a declarat secretarul general de la CPCA, Cui Dongshu.

În primele patru ani ale acestui an, exporturile de automobile chineze în Rusia au crescut cu 23% până la 268.779 de vehicule. Exporturile spre Maroc şi Brazilia au crescut cu 27%, respectiv 536%, până la 148.705, respectiv 106.448 de vehicule.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro