Sari direct la conținut

Teambuilding: un moft sau o necesitate?

HotNews.ro

Cand 40 de persoane se gandesc la mancare, atunci este o inmormantare. Cand 38 de persoane se gandesc la mancare si doua la sex, este o nunta. Cand 40 de persoane se gandesc la sex, este teambuilding.

Daca ar fi sa ne ghidam dupa aceasta gluma, asa-numitele programe de „dezvoltare a echipei” nu reprezinta decat un moft pentru angajati, iar beneficiile lor se rezuma la o simpla distractie in grup. Pe scurt, avem de-a face cu un “corporate bullshit”. De ce investesc atunci companiile atatia bani in teambuildinguri?

Ca sa ne lamurim, am incercat sa aflam, in primul rand, ce se doreste cu adevarat de la un teambuiding. „Pana nu demult, se facea o grava confuzie intre a iesi cu colegii la un gratar si teambuilding. In ultimul timp, din ce in ce mai multe organizatii au inteles ce este de fapt un teambuilding si au inceput sa reactioneze ca atare: sa-si proiecteze din timp rolul evenimentului si sa apeleze la specialist pentru organizarea acestuia”, spune Alexandru Popa, manager la Total Teambuilding. ”Printr-un program bine ales, teambuildingul poate imbunatati vizibil comunicarea si gradul de cunoastere intre membri unei echipe si poate reduce conflictele dintre acestia”.

„Orice proiect de teambuilding trebuie gandit foarte bine inca din faza de concept. Cei ce vor sa obtina un rezultat demn de luat in considerare, trebuie sa tina cont de o serie de parametri semnificativi: scopul evenimentului, mediul de lucru si specificul fiecarei companii in parte, media de varsta a participantilor, structura pe sexe a grupului etc”, adauga Popa.

Cum faciliteaza un astfel de program eficienta unei echipe aflam de la Bogdan Sebastian Cuc, Director Executiv la Workservice: „Comunicarea este la fel de importanta in organizatii, pe cat este de importanta in viata de zi cu zi. Conteaza cine, cui, cum, cand, cat si de ce comunicam. In plus, intr-o companie este foarte important ca procesul de comunicare sa sprijine obiectivele si valorile organizatiei. Ceea ce se urmareste, in general, in teambuilding, este stabilirea unor proceduri de comunicare, dar si acordarea mesajelor informale pe care angajatii le transmit in exterior, la politica de comunicare a organizatiei. De asemenea, prin teambuilding se pot gasi modalitati de crestere a eficientei comunicarii pentru echipele de proiect, mai ales cand vin din departamente diferite si nu au mai lucrat impreuna, in acea formula”, precizeaza Bogdan Cuc.

Cam asta ar fi teoria. Cum se reflecta ea insa in practica? Ne-a raspuns Anne Marie Iordan, 25 de ani, angajata la o companie de cercetare de piata: „Au fost doua teambuildinguri organizate in firma noastra; prima data am fost la munte, la Sinaia, cazati la un hotel de patru stele, iar a doua oara am fost la Mamaia, pe litoralul mioritic.

Toata distractia s-a rezumat la barfa intre fete si savuratul berii intre baieti. Am jucat si cateva jocuri pe echipe, gen volei, tenis sau fotbal, insa toate aceste activitati au evidentiat bisericutele din firma noastra, fara sa aduca vreun plus intregului colectiv. A existat si o mini petrecere, dar participantii nu s-au aratat prea plini de viata. Am dansat tot cu cei pe care ii cunosc cel mai bine si am ezitat sa consum alcool pentru a nu starni barfe. Nici macar sefii nu au inteles rostul unui astfel de program si au preferat sa comunice cu noi prin intermediari (tot secretarele erau cele care receptionau si expediau mesajul). Singurul avantaj a fost ca mi-am cunoscut colegii de la IT si PR si am schimbat cateva vorbe cu ei. De asemenea, am luat o binemeritata pauza de trei zile, dupa luni de munca asidua.”

Propunere de teambuilding

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro