Televiziunea – principalul camp de lupta pentru promovarea fondurilor de pensii private obligatorii
Companiile avizate de catre “arbitrul pietei de pensii private” sa activeze pe piata pensiilor private au ales televiziunea drept principalul canal media pentru promovarea fondurilor de pensii administrate privat si au investit aici milioane de euro, spun oficialii acestor companii, citati de NewsIn.
Valoarea investitiilor menite sa atraga in special cat mai multi salariati sub 35 de ani se ridica la zeci de milioane de euro, sume de peste trei milioane de euro fiind aocate de catre administratori precum Aviva, Allianz si ING.
Conform reprezentantilor companiei, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat a investit in publicitatea pentru pensiile private un total de patru milioane de euro, cea mai mare parte a investitiilor luand drumul reclamelor televizate.
Aviva lucreaza cu agentia de publicitate Punct Advertising, pentru creatie, cu GMP PR, pentru relatii publice si cu agentia Starcom, pentru cumpararea de spatiu media.
Campania pentru fondul de pensii se desfasoara in perioada septembrie 2007 – ianuarie 2008 pe TV, radio, internet, presa scrisa, indoor, outdoor si suporturi media neconventionale. Potrivit declaratiilor oficiale, spotul TV la pensiile private Aviva ruleaza pe zece canale de televiziune.
Administratorul fondului Allianz-Tiriac Pensii Private sustine ca a alocat pentru promovare peste patru milioane euro si la fel cea mai mare parte a banilor s-au dus catre spoturile TV.
Companiile care se ocupa de promovarea acestui fond sunt Graffiti BBDO, pentru creatie, Media Direction, pentru media si agentia Pleon Graffiti, pentru PR, toate trei agentiile facand parte din grupul BBDO Romania.
Mai mult de trei milioane de euro a investit si compania care administreaza ING Fond de Pensii, promovarea fiind atat pentru pensile private cat si pentru cele facultative. ING Fond de Pensii lucreaza pentru promovare cu agentia Zenith Media, pentru media, Headvertising, pentru creatie, Skepsis, pentru BTL (publicitate neconventionala) si Mmd, pentru PR.
Pentru promovarea ambelor servicii au fost utilizate atat medii de comunicare conventionale, cat si neconventionale.
BCR Administrare Fond de Pensii a investit in presa 80% din cele „cateva milioane de euro” pe care le-au alocat pentru promovare, potrivit reprezentantilor firmei, citati de NewsIn. De promovarea fondului se ocupa agentia de publicitate Young&Rubicam/Team Advertising, pentru creatie si Media Investment, pentru cumpararea de spatiu media.
Campania se desfasoara in perioada septembrie 2007 – ianuarie 2008 pe TV, in presa scrisa, outdoor, radio, internet, cinema si POSM.
Cea mai mare parte din bugetul de doua milioane de euro alocat campaniei de promovare pentru Generali Fond de Pensii s-a dus tot catre spoturile TV. De campanie se ocupa agentiile Prospero, pentru creatie si media si Free Communication, pentru relatii publice.
Administratorul fondului Omniasig Pensii Private a investit pe TV 50% din bugetul de un milion de euro pe care l-a alocat campaniei de promovare. Serviciile sunt asigurate de catre agentia de publicitate Odyssey, care a oferit atat servicii de creatie, cat si de media, iar pentru activitatile de relatii publice, cu companie APT Resources & Services.
Intr-o situatie similara se afla si KD Fond de Pensii care a cheltuit un milion de euro pentru promovare, jumatate din bani fiind investiti in difuzarea pe TV. De acest fond se ocupa agentia ADDV Euro RSCG Bucuresti.
Si Bancpost Fond de Pensii este promovat cel mai mult pe TV, compania care se ocupa de acest fond fiind agentia de publicitate Starlink, afliliata la Publicis.
Prima Pensie Fond de Pensii a investit cea mai mare parte a bugetului de promovare, potrivit reprezentantilor firmei, in TV si outdoor, iar de aceasta campanie se ocupa agentia House of Media, pentru creatie si media si Starlink pentru PR. Campania de promovare pentru AG2R Fond de Pensii se desfasoara pe TV, radio si print, agentia BTL MediaCom fiind agentia de PR.
Administratorul fondului OTP Fond de Pensii a investit in presa, cea mai mare parte a banilor pentru promovare. Campania se desfasoara pe o perioada de doua luni si consta intr-un mix de presa centrala si locala, campanii pe site-uri de internet si actiuni de marketing direct. De partea de creatie se ocupa agentia BrandsTalk, iar de media Cafe Reklam Romania.
Reprezentantii administratorilor fondurilor AIG Fond de Pensii, BRD Fond de Pensii si BT Aegon Fond de Pensii nu raspuns intrebarilor NewsIn, iar cei ai companiilor Interamerican Fond de Pensii, MKB Romexterra Fond de Pensii si Marfin Fond de Pensii nu au putut fi contactati.
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a autorizat marti, 9 octombrie, compania Zepter Fond de Pensii ca administrator de fond de pensii private obligatorii, numarul administratorilor de fonduri de pensii private obligatorii ridicandu-se astfel la 18. Zepter nu a primit inca avizul pentru fondul sau de pensii.