Sari direct la conținut

Tesla a dezvăluit câți bitcoini mai deține

HotNews.ro
Elon Musk intr-o masina Tesla, Foto: MEGA / The Mega Agency / Profimedia
Elon Musk intr-o masina Tesla, Foto: MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Tesla a raportat luni în declarațiile sale financiare depuse la Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare din Statele Unite câți bitcoini mai deține, relatează Reuters.

Compania condusă de miliardarul sud-african Elon Musk a notat în declarația sa pentru 2021 că în data de 31 decembrie a anului trecut deținea bitcoini în valoare de 1,99 miliarde de dolari.

Ținând cont că bitcoin s-a tranzacționat cu o medie de 46.000 de dolari la data respectivă, asta ar însemna că Tesla deține peste 43.000 de bitcoini.

Compania lui Elon Musk a raportat de asemenea că a înregistrat pierderi de aproximativ 101 milioane de dolari anul trecut din cauza deprecierii bitcoin.

Tesla, bitcoin și Elon Musk – o istorie scurtă dar turbulentă

În luna februarie a anului trecut Tesla a anunțat că a investit 1,5 miliarde de dolari în bitcoin și că ar putea accepta criptomoneda ca formă de plată pentru anumite produse ale sale, lucru pe care l-a și oficializat la scurt timp după.

Elon Musk a anunțat o lună mai târziu că Tesla va accepta bitcoin inclusiv pentru plata mașinilor sale electrice.

Însă în luna mai producătorul auto a anunțat că a revenit asupra deciziei de a accepta plata în bitcoin pentru anumite produse ale sale, după ce CEO-ul Elon Musk a criticat consumul ridicat de energie necesar pentru minarea criptomonedei.

Decizia a venit după ce documentele financiare depuse de companie în aprilie pentru primul trimestru al anului trecut au arătat că aceasta a obținut un profit de peste 100 de milioane de dolari din vânzări de bitcoin, ceea ce i-a făcut pe unii să speculeze că Elon Musk încearcă să manipuleze prețul bitcoin prin anunțurile sale.

Musk a anunțat în luna decembrie a anului trecut că Tesla va accepta plăți în dogecoin, criptomoneda creată în glumă în 2013, pentru anumite produse ale sale, însă nu și pentru autovehiculele electrice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro