Tesla Motors intentioneaza sa deschida showroom-uri pentru a-si vinde masinile electrice in estul Europei, insa abia dupa 2012
Tesla Motors, cel mai cunoscut producator de masini electrice sport, are in vedere deschiderea de showroom-uri in Europa de Est dupa 2012 si – desi nu a livrat masini in Romania – primeste multe solicitari de informatii din tara noastra, a spus pentru HotNews.ro seful operatiunilor europene ale Tesla, Cristiano Carlutti. 2012 este un an cheie fiindca Tesla va lansa un sedan electric cu autonomie de 500 km, cu 160 km peste modelul din prezent, Roadster care costa circa 100.000 euro, insa ajunge la 100 km/h in 3,7 secunde.
„Avem in mod clar in vedere regiunea est-europeana, insa nu inainte de lansarea in 2012 a noului model. (…) Am livrat masini in Europa de Est, dar nu in Romania, insa de acolo am primit multe cereri de informatii”, a spus pentru HotNews.ro la salonul auto de la Paris seful operatiunilor europene ale Tesla Motors, Cristiano Carlutti care a precizat ca daca cineva din Romania vrea sa cumpere masina, compania o poate livra.
Tesla Motors are sase showroom-uri in Europa unde a vandut pana acum 300 de exemplare din modelul Roadster, una din cele mai rapide masini electrice din lume. Decapotabila costa in functie de motorizare si dotari intre 84.000 si 99.000 euro, fara TVA, dispune de un motor ce dezvolta echivalentul a 288 CP si poate atinge 212 km/h. Masina ajunge in 3,7 secunde la 100 km/h, iar autonomia este foarte buna pentru o masina 100% electrica: 340 km. Bateriile cantaresc 450 kg.
Tesla va produce anul acesta cam 1.000 de masini, insa 2012 va fi anul marelui pas prin introducerea in productie a sedanului model S care, pe langa autonomia de 500 km, va fi avantajat si de un pret mai mic, circa 50.000 dolari in SUA, incluzand si subventiile acordate de stat.
Tesla produce putin, insa e una din cele doar cateva companii care au practic productie de serie pentru masini electrice si au trecut asadar de faza de concept. Americanii vor insa ca productia sa creasca mult. „Am cumparat fosta fabrica GM-Toyota din statul Virginia unde capacitatea de productie e de 500.000 masini/an, iar noi vom fabrica pentru inceput 20.000, deci vom folosi o parte infima din capacitate, astfel ca e mult loc de crestere spre 100.000 – 150.000/an”, a spus pentru HotNews.ro, George Blankenship, sef pe dezvoltare la Tesla Motors si omul care a condus strategia de dezvoltare a magazinelor Apple.
Tesla isi bazeaza cresterea si pe intelegerea parafata recent cu Toyota careia ii va furniza tehnologia de pe Roadster, urmand ca japonezii sa o foloseasca pentru inceput la o versiune 100% electrica a RAV4. Tesla va lansa peste cativa ani un al treilea model, iar Blankenship nu exclude posibilitatea ca acesta sa fie chiar un SUV.
Tesla are in prezent 14 magazine pe plan mondial, dintre care sase in Europa. Compania a anuntat vineri al doilea recallo din istoria sa, pentru 500 de masini la care ar putea exista probleme la cablaje.
Compania poarta numele celebrului inventator Nikola Tesla nascut in 1856 intr-un sat croat. Tesla a facut descoperiri in domeniile electricitate si electromagnetism.
In aceasta saptamana veti putea citi un interviu cu George Blankenship despre diferentele si asemanarile intre Apple si Tesla si despre cum va incerca sa atraga clienti pentru masinile scumpe produse de Tesla.