Sari direct la conținut

Tesla recheamă două milioane de vehicule, pentru modificări software la sistemul Autopilot

HotNews.ro
Masini Tesla, Foto: Tatiana Golmer, Dreamstime.com
Masini Tesla, Foto: Tatiana Golmer, Dreamstime.com

Tesla Motors va aplica update-uri de soft la aproximativ două milioane de vehicule vândute în SUA, după ce o amplă anchetă a autorităților a ajuns la concluzia că producătorul nu a făcut suficient pentru a-i împiedica pe șoferi să facă lucruri riscante cu acest sistem care-i dă mașinii un grad mare de autonomie.

Investigația a fost pornită acum câțiva ani de autoritatea National Highway Traffic Safety Administration și concluzia a fost că Tesla Motors trebuie să facă o serie de modificări pentru a-i împiedica pe șoferi să nu folosească acest sistem în mod exagerat și riscant, luând spre exemplu mâinile de pe volan pentru prea mult timp.

Autopilot permite mașinii să accelereze, să frâneze și să schimbe singură direcția în anumite condiții. Reproșul principal adus sistemului este că nu monitorizează suficient șoferul, astfel încât îi permite să ia mai mult timp mâinile de pe volan sau să nu se uite la drum. Autopilot, în ciuda numelui, NU este un sistem care-i permite mașinii să se conducă fără intervenția șoferului, spun autoritățile.

NHTSA spune că tehnologiile de condus autonom sunt utile, dar numai când sunt lansate în mod responsabil și când siguranța este pe primul loc. Nu a fost, se pare, cazul la Tesla.

Autopilot este un sistem despre care s-a scris mult, șoferii i-au testat limitele, iar Elon Musk a spus că suntem aproape de momentul în care mașinile Tesla se vor conduce singure. Problema este că folosirea incorectă a acestui sistem a dus la sute de accidente în SUA, unele soldate și cu victime.

Sistemul de asistență la condus Autopilot este prezent pe fiecare mașină Tesla și se folosește de camere video pentru a ajusta viteza vehiculului la traficul din jur și pentru a-i asista pe șoferi cu manevre de direcție în zone cu benzi clar marcate.

Recall-ul se referă la modelele Y, S, 3 și X, produse între 2012 și 2023. Actualizările software trebuie să adauge moduri suplimentare de control și de alertare, astfel încât șoferii să se concentreze pe condus.

Surse: Automotive News, AP

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro