Tesla va construi o fabrică în Shanghai pentru a produce baterii Megapack
Tesla Inc. va construi o fabrică în Shanghai pentru a fabrica produsul de stocare a energiei Megapack, a anunțat duminică presa de stat chineză Xinhua.
Constructorul auto al lui Elon Musk va începe construcția fabricii în al treilea trimestru și va începe producția în al doilea trimestru din 2024, a relatat Xinhua de la o ceremonie de semnare din Shanghai.
Completând o imensă uzină existentă din Shanghai care produce vehicule electrice, noua fabrică va produce inițial 10.000 de unități Megapack pe an, echivalentul a aproximativ 40 de gigawați-oră de stocare a energiei, care vor fi vândute la nivel global, a precizat Xinhua.
Cu noua fabrică din Shanghai, Tesla va profita de lanțul de aprovizionare cu baterii din China, lider mondial, pentru a crește producția și a reduce costurile unităților sale Megapack cu baterii litiu-ion, pentru a răspunde cererii în creștere de stocare a energiei la nivel global, pe măsură ce lumea trece la utilizarea mai multor energii regenerabile, potrivit Reuters.
Tesla își generează majoritatea banilor din afacerea cu mașini electrice, dar Musk s-a angajat să își crească activitatea în domeniul energiei solare și al bateriilor până la aproximativ aceeași dimensiune.
Gigantul chinez al bateriilor CATL și-a aprofundat, de asemenea, colaborările cu clienții, inclusiv cu Tesla, în ceea ce privește furnizarea de baterii de stocare a energiei, pentru care președintele său, Robin Zeng, se așteaptă la o piață mai mare decât cea a bateriilor care alimentează vehiculele electrice (VE).
Tesla are în prezent o megafabrică în Lathrop, California, capabilă să producă 10.000 de Megapack-uri pe an.
Compania a început să producă automobile Model 3 în Shanghai în 2019 și acum este capabilă să producă 22.000 de unități de mașini pe săptămână.
Tesla plănuia să extindă Gigafactory Shanghai, cea mai productivă fabrică de producție auto, pentru a adăuga o capacitate anuală de 450.000 de unități, relata Reuters în luna mai a anului trecut.
Cu toate acestea, compania americană s-a confruntat cu creșterea stocurilor din Shanghai, în condițiile în care cererea a început să slăbească în trimestrul al treilea, ceea ce a dus la reduceri agresive de prețuri pe principalele sale piețe la nivel global în ianuarie.
Creșterea vânzărilor de vehicule electrice în China, cea mai mare piață auto din lume, a încetinit la 20,8% în primele două luni ale anului 2023, de la 150% în aceeași perioadă a anului trecut.