Thomas Landolt, ARBOmedia: Criza accelereaza tendinta deja existenta spre mediile digitale
„Business-ul online se indreapta spre un model bazat pe performanta. Vom incerca sa ne dezvoltam mai departe reteaua in aceasta directie”, in conditiile in care criza accelereaza „tendinta catre mediile digitale”, afirma pentru HotNews.ro Thomas Landolt, CEO ARBOmedia AG si sef peste operatiunile internationale ale grupului Goldbach Media. In Romania, ARBOmedia cauta in continuare, dupa un an, un partener pentru activitatile de editare de presa scrisa, dar isi concentreaza atentia asupra mediilor digitale si electronice si este interesata de o revenire pe viitor in vanzarile de publicitate TV, dupa cum spune el.
Thomas Landolt, care a condus Ringier Romania in perioada 2003-2006, s-a alaturat Goldbach Media la inceputul anului trecut. In septembrie 2008, Goldbach Media, grup specializat in noile media, a anuntat ca a preluat controlul asupra grupului german ARBOmedia, la care este afiliata reteaua European Media Investment (EMI), prezenta si pe piata de presa scrisa locala din Romania. Anul acesta, EMI Romania a renuntat la mai multe dintre publicatiile din portofoliul sau.
Thomas Landolt a discutat cu HotNews.ro pe marginea lansarii ARBOradio, retea de posturi locale independente de radio pe care ARBO le va reprezenta in vanzarea spatiului publicitar.
Rep.: Cum a afectat criza planurile ARBOmedia de reorganizare a activitatilor sale, dupa preluarea de catre Goldbach, in urma cu un an?
Thomas Landolt: Pe de o parte, criza ne afecteaza pentru ca totul merge mai incet, nu mai ai aceleasi resurse, in termeni de bani – toata lumea are aceeasi problema. Pe de alta parte, exista tendinta, deja existenta, catre mediile digitale, tendinta care este accelerata de criza.
Rep.: Dar care sunt principalele zone unde ARBOmedia intentioneaza sa investeasca mai mult si unde urmareste sa-si reduca in continuare resursele alocate, in functie de evolutia economica?
T.L.: In Romania, procesul prin care am trecut, de reorganizare in zona de presa scrisa, cred ca s-a desfasurat OK, acum avem nevoie de stabilizare si de un echilibru de business si cred ca vom reusi acest lucru. Investitiile se vor indrepta, desigur, spre media electronice – lansarea noii retele de radio este un semnal in acest sens. A mai trebuit sa investim si in alte lucruri. A trebuit de exemplu sa convingem Hi5.com sa foloseasca studiul de audienta SATI, asa incat noi sa putem sa comunicam mai bine cat de performanta este aceasta platforma.
La nivelul intregii companii ARBOmedia, urmarim evolutiile de pe piata si credem cu tarie ca business-ul online se indreapta spre un model bazat pe performanta, publicitarii dorind sa plateasca pentru rezultate, pentru performanta, nu pentru cifre generale de audienta. Si vom incerca sa ne dezvoltam mai departe reteaua in aceasta directie.
Rep.: Cum procedati in acest sens?
T.L.: Exista multe lucruri pe care le poti face cu ajutorul tehnologiei, trebuie sa gasim parteneri, discutam deja despre astfel de parteneri, pentru a vedea cum sa implementam astfel de tehnologii. Nu pot spune mai mult in aceasta privinta, acum. (n.red.: ARBOinteractive opereaza deja, din primavara, o platforma de profil, ARBOperformance, care in parteneriat cu Metromind Media a lansat recent serviciul Clickable).
Rep.: Cum se suprapun lansarea retelei ARBOradio si activitatile continue ale ARBOmedia in zona presei scrise cu dorinta – exprimata dupa ce grupul elvetian Goldbach a preluat controlul asupra companiei in urma cu un an – de a acorda atentie indeosebi mediilor electronice si digitale?
T.L.: Credem ca aceasta retea noua se adauga foarte bine activitatilor de vanzari din zona presei scrise deoarece oricine doreste sa aiba o comunicare de tip multi-channel. Acum oferta noastra va fi tripla – radio, print si internet.
Competentele de baza ale Goldbach sunt legate de media electronice. Avem experienta in retele radio, TV si online. Dar presa scrisa nu este una dintre activitatile noastre de baza, fapt pentru care suntem in continuare in cautarea unui partener care sa ne ajute sa gasim o solutie pentru afacerea de presa scrisa.
Rep.: Compania EMI, afiliata la ARBOmedia, a efectuat reduceri in portofoliul de ziare pe care le publica, anul acesta. Intentionati sa continuati pe aceasta cale?
T.L.: Ca publisher, am facut restructurari in portofoliu, iar acum cred ca suntem multumiti cu ceea ce avem si sa continuam asa. Dar, dupa cum am spus, suntem in cautarea unui partener strategic, deoarece avem nevoie de cineva care are competenta sa dezvolte afacerea de presa scrisa mai departe.
Rep.: Planuiti alte lansari de servicii in viitorul apropiat, asa cum ati facut cu ARBOradio?
T.L.: Pentru moment, nu, dar va trebui, normal, sa discutam ce fel de servicii le mai putem oferi acestor entitati locale, fie ca e vorba de print, radio sau altceva.
Rep.: Mai sunteti interesati de TV?
T.L.: Da, evident ca suntem interesati sa facem asa ceva, dar numai daca este vorba despre statii private. Nu neaparat locale – ar putea fi si una nationala, dornica sa lucreze cu noi, iar intr-un astfel de caz vom fi deschisi. Dar mai intai trebuie, cred, sa construim aceasta retea in zona radio si sa dam rezultate cu ea si abia apoi sa facem un nou pas.