Sari direct la conținut

TikTok rămâne fără cântecele unor artiști precum Taylor Swift și Bob Dylan, după ce nu a ajuns la o înțelegere cu Universal Music Group

HotNews.ro
Logo TikTok, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Logo TikTok, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​Pe TikTok nu se vor mai auzi fragmente din cântecele unor artiști precum Taylor Swift, Bob Dylan sau Justin Bieber, după ce studiourile Universal Music au decis să retragă melodiile artiștilor pe care îi reprezintă. TikTok și Universal Music Group (UMG) au negociat, dar nu s-a ajuns la un nou acord de licențiere.

Va fi automat închis sonorul pe clipurile video de pe TikTok care conțin fragmente ale unor melodii sub licența Universal Music, iar cei care le-au postat vor putea alege să pună o altă coloană sonoră.

UMG deține drepturi de autor pentru muzica unor grupuri și artiști precum The Beatles, Ariana Grande, Billie Eilish, Justin Bieber, Adele, Taylor Swift, Harry Styles, Lady Gaga, SZA, BTS, Coldplay, Miley Cyrus, Camilla Cabello, the Weeknd,

Discuțiile dintre Universal Music și TikTok se poartă de câteva luni, dar Universal spune că nu este mulțumită cu ce oferă TikTok pentru conținutul audio folosit.

TikTok are peste un miliard de useri și a devenit o forță în industria muzicală prin faptul că poate transforma oameni simpli în vedete ale scenei, dacă devin „virale” clipurile și strâng multe milioane de vizualizări.

TikTok a spus de multe ori că ajută artiștii să-și crească audiența și că este și un mod de a descoperi talente. Contează mult și faptul că are un public mult mai tânăr decât Facebook.

De cealaltă parte, marile companii din industria muzicală spun că TikTok face mulți bani, dar nu plătește suficient pentru conținutul licențiat. Grupul ByteDance, din care face parte TikTok, a avut afaceri de 110 miliarde dolari anul trecut, în timp ce din veniturile totale ale Universal Music, doar 1% au venit de pe TikTok, spun cei de la UMG.

Universal Music Group (UMG) a acuzat TikTok că încearcă să-și bată joc de ei și să-i intimideze, pentru a accepta o înțelegere care este net inferioară sub ce plătesc alte companii din industria muzicală, pentru accesul la un catalog uriaș de melodii. Cei de la TikTok au răspuns că UMG prezintă o versiune eronată a situației.

Surse: Bloomberg, BBC

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro