Sari direct la conținut

Timișoara – Lugoj – A fost semnat contractul de 1,91 miliarde lei pentru modernizarea a 54 km de linii de cale ferată

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR SA a anunțat că luni a fost semnat contractul pentru modernizarea a 54 km de cale ferată între Timișoara și Lugoj. Valoarea este 1,91 miliarde lei, fără TVA, iar constructorul este FCC Construccion. Trenurile vor face din decembrie între 68 și 110 minute pe cei 59 km dintre cele două orașe. Contractul este parte a PNRR.

În 1998 cele mai rapide trenuri făceau 41-42 de minute între Timișoara și Lugoj.

Trenurile nu vor depăși 70 km/h în 2023 între Lugoj și Timișoara, dar peste câțiva ani, când lucrările vor fi gata, viteza maximă va fi 160 km/h.

Ce spune CFR SA

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii LUGOJ – TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

– 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare;

– două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin;

– un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului);

– panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;

– rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare.

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro