Sari direct la conținut

Toamna la Kanal D: discutii cu posibili parteneri noi, investitii "in functie de conditiile pietei" si cel mai de succes serial turc al momentului

HotNews.ro

Kanal D incearca sa se descurce, pe cat posibil, pe cont propriu, in situatia actuala de pe piata media, dar investitiile partenerilor turci vor continua, in functie de conditiile pietei, a spus Hatice Soysev Kolat, director general Kanal D, pentru HotNews.ro. Postul si-a lansat, joi, grila de toamna, in care va continua multe emisiuni, dar introduce cateva show-uri noi si un serial descris drept cel mai de succes si mai costisitor al momentului, in Turcia.

  • Postul Kanal D este operat de compania Dogan Media International, controlata de grupul turc Dogan, avand ca partener cu 25% grupul elvetian Ringier. Recent, actionarii Kanal D au anuntat ca postul a fost abordat de mai multi investitori, dar ca „nu a luat nicio decizie” in privinta unui nou parteneriat sau „schimbarea pachetului majoritar de actiuni si a proprietatii”. Ringier si-a manifestat, anul acesta, intentia de a se retrage din actionariatul Kanal D. Discutiile cu partile interesate sunt purtate de Raiffeisen Investments.

In legatura cu tatonarile pentru atragerea unui nou partener la Kanal D, Hatice Kolat a spus ca aceasta este treaba companiei desemnate sa poarte discutiile, Raiffeisen Investments, si ca este vorba, in acest moment, „despre discutii, nu despre negocieri”.

Intrebata daca partea turca si-a pus, eventual, problema sa preia participatia Ringier, Kolat a spus ca „avand in vedere ca mai multi investitori isi indreapta atentia spre noi, cred ca este o oportunitate mai degraba sa avem un partener, deoarece suntem singuri pe piata, avem doar un canal de televiziune. In Turcia suntem foarte puternici, cu multe posturi TV, dar aici, avand o singura televiziune, este greu de spus. E nevoie de sprijin. De aceea, cred eu, ar putea fi interesant un partener. Nu exista, deocamdata, vreo oferta clara”.

Ea a apreciat ca Dogan are experienta crizelor din Turcia, asa ca stie sa-si administreze costurile, sa aiba un buget rezonabil. Investitiile „vor continua, bineinteles, pentru ca nu am venit aici intr-o aventura de 3-4 ani. Dar totul depinde de conditiile de pe piata. Iar Romania este profund afectata in prezent, pe cand in Turcia conditiile sunt de acum total diferite”, spune ea.

Hatice Kolat, despre efectele crizei asupra pietei de publicitate si asupra preturilor de publicitate TV:

  • In prezent, toate televiziunile au dezavantajul scaderii preturilor. Situatia poate fi vazuta si ca oportunitate, deoarece am vazut acest film de multe ori in Turcia. Unii nou veniti pot avea succes, pentru ca, in criza, investitorii mai mici pot avea sansa sa-si ridice capul – am vazut acest lucru in Turcia, cu ani in urma. Pentru moment, situatia este foarte dificila, iar pentru noi este un dezavantaj si ca avem un singur post de televiziune, nu putem oferi pachete pentru mai multe canale. Dar luptam, pentru ca anul acesta am furnizat mai multe puncte de audienta fata de anul trecut. Chit ca valoarea lor a fost mica, performanta a fost mai buna din punct de vedere al audientei.”

Ce aduce nou Kanal D in grila de toamna, pe langa emisiunile vechi, precum „Nora pentru mama”:

  • serialul Ezel, descris drept cel mai de succes si mai scump serial turcesc al momentului, pentru care au fost preluate primele doua sezoane
  • un show de farse, „Faci fata, faci bani”
  • reality show-ul „Ochii din umbra”, realizat de Ernest.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro