Tolontan reclama la BRAT felul cum grupul Pro isi negociaza publicitatea pe TV si in presa scrisa
Intr-o scrisoare transmisa miercuri membrilor BRAT si postata joi pe propriul blog, Catalin Tolontan acuza grupul Pro ca ar apela la metode incorecte si neconforme cu regulamentele Biroului de Audit al Tirajelor, coreland spatiile publicitare de pe statiile TV pe care le detine cu cele din publicatiile grupului de presa conex. Scrisoarea urmeaza sa fie discutata astazi in Consiliul Director al BRAT, care va decide daca ea va fi inclusa pe agenda Adunarii Generale din 27 martie.
Tolontan spune in scrisoare ca, potrivit practicilor de negociere de acum, agentiile si clientii „obtin conditii mai bune pe TV daca realizeaza un consum mai mare in publicatiile Pro. E vorba atat de publicatii nationale, cat si de cele locale ale grupului respectiv”.
„Aceasta conditionare de tip ‘primesti un CPP mai bun pe TV daca iti cresti consumul la mine in presa scrisa’ reprezinta:
1. O negare a cifrelor BRAT si SNA, adica a esentei asociatiei noastre (…)
2. O amenintare pentru presa scrisa (…)
3. Un amestec al unei forte disproportionate, televiziunea, ep o piata mai mica (…)
4. O presiune la adresa agentiilor si clientilor (…)
5. Un pericol pentru notiunea de autoreglementare (…)”
Pe blogul sau, Tolontan spune ca „in esenta, le-am comunicat ca presa scrisa este in pericol de a primi publicitate nu in functie de propriile performante, ci conform presiunii televiziunilor apropiate unor publicatii, televiziuni care pot face inutile cifrele BRAT prin negocieri purtate in forta cu agentiile”.
El precizeaza in scrisoare: „compania la care lucrez e ea insasi parte a unui trust multimedia si cel mai comod ar fi sa utilizam aceeasi metoda. S-ar putea sa gresesc (…), dar cred ca atunci cand ne-au mandatat in Consiliul Director, colegii din BRAT au dorit sa aparam interesele presei scrise si nu pe cele ale grupurilor din care facem parte”.
„In esenta, BRAT s-a fondat pe nevoia ca publicitatea sa se imparta corect”, scrie Tolontan pe blogul sau. Cu toate acestea, potrivit Regulamentului de organizare si functionare a BRAT, obiectivele Biroului verificarea, controlul si promovarea cifrelor de difuzare ale produselor media si sa acorde arbitraj in cazul unor interpretari diferite ale reglementarilor sale sau litigii intre membrii sai. Eliminarea unor eventuale practici neloiale nu au figurat, cel putin pana acum, printre obiectivele Biroului.