Sari direct la conținut

Tolontan si Comanescu: Disponibilizari in grupul Media Pro

HotNews.ro

Catalin Tolontan si Iulian Comanescu vehiculeaza pe blogurile lor informatia ca Pro TV ar urma sa disponibilizeze mai multi angajati. Tolontan sustine ca ar fi vizati 20% dintre angajatii grupului Pro si ca acesta ar urma sa efectueze reduceri si „pe alte linii de buget, nu doar la personal”. Recent, Michael Garin, CEO al grupului CME, ce controleaza posturile din reteaua Pro, anuntase planuri de reducere a costurilor pentru programe, insa directorul executiv al Pro TV SA, Costi Mocanu a evitat sa detalieze care sunt planurile pentru Romania.

Miercuri, Iulian Comanescu, citand „o singura sursa”, scria pe blogul sau ca „angajatii unei statii locale Pro TV au fost informati cu privire la disponibilizari de oameni”. Joi, Catalin Tolontan sustine ca ar fi vorba despre „300 de angajati ai Pro TV si ai celorlalte posturi si ziare din trust”, care „vor primi in aceste zile documentul prin care se renunta la serviciile lor incepand cu 15 ianuarie si vor fi trimisi in concediu pana atunci”.

Marti, surse din cadrul ziarului Gandul afirmasera ca mai multi jurnalisti din cadrul acestui ziar urmeaza sa fie concediati, lucru pe care Cosmina Noaghea, director publishing la Publimedia, compania de publishing a grupului Media Pro, a evitat sa il confirme, vorbind doar despre „masuri de eficientizare” in cazul acestui ziar. In prealabil, Publimedia anuntase trecerea exclusiv pe online a doua publicatii, Banateanul si Descopera, precum si transformarea revistei Target intr-un supliment al Ziarului Financiar.

La inceputul lunii decembrie, Michael Garin anunta ca CME va reduce costurile pentru realizarea de programe si va creste preturile pentru publicitate, pentru a mentine un nivel stabil de profit anul viitor. Intrebat in legatura cu felul cum vor fi aplicate in Romania aceste planuri, Costi Mocanu a evitat sa intre in detalii in privinta productiei de programe, insistand in schimb pe intentia de crestere a preturilor.

Catalin Tolontan sustine pe blogul sau ca „tinta de disponibilizare este de 20% din personalul total, aici intrand nu doar jurnalisti, ci si cameramani, personal tehnic si oameni din infrastructura”, avand in vedere ca Pro TV vrea sa-si pastreze „reputatia de cea mai profitabila institutie media din Romania” si in perioada de criza.

Comanescu scrie pe blogul sau ca „este interesant modul cum loveste criza fix in conglomeratul de media cu profiturile cele mai mari din Romania. Motivul e gradul de indatorare al CME, ridicat fata de alte companii. Indatorarea inseamna scaderea profitului prin cresterea dobanzilor, datorita crizei”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro