Sari direct la conținut

Topul bancilor si al serviciilor bancare

BCR si BRD conduc in topul preferintelor romanilor care au apelat la produse si servicii bancare, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei Daedalus Consulting.

Pe locurile urmatoare se situeaza Raiffeisen Bank, CEC sau Banc Post, in functie de tipul produsului contractat. Daedalus Consulting, citata de site-ul www.ghiseulbancar.ro, precizeaza ca notele obtinute de BCR si BRD sunt sensibil egale, mediile fiind asemanatoare.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 985 de respondenti si este reprezentativ pentru adultii din mediul urban. Datele au fost culese in martie 2005.

CLASAMENT

Cea mai buna evaluare generala din partea clientilor au avut-o BRD (cu o medie de 7.89 din maxim 10), BCR (7.84), Raiffeisen Bank (7.73), Banca Comerciala Ion Tiriac (7.73) si Banc Post (7.49). Cele mai mici evaluari le-au primit CEC (7.25) si Banca Transilvania (6.90). Cele mai de incredere banci sunt considerate BRD (media 5.51 din maxim 7), BCR (media 5.44) si Raiffeisen Bank (media 5.49).

Conform evaluarilor, personalul cel mai amabil il are Raiffeisen Bank. O evaluare foarte buna in ceea ce priveste competenta personalului a primit si Banca Comerciala Ion Tiriac.

Banc Post a primit evaluari sub media generala in ceea ce priveste increderea, ambianta din sedii, orarul, consilierea in alegerea serviciului optim pentru client si materialele informative.

Banca Transilvania este apreciata pentru materialele informative, dar a primit evaluari slabe la incredere, conditii de creditare si dobanda la creditele ipotecare/imobiliare. CEC-ul a primit evaluari semnificativ mai mici decat toate celelalte banci.

TOPUL SERVICIILOR

Jumatate dintre persoanele adulte din mediul urban utilizeaza in prezent cel putin un serviciu bancar, iar 22% dintre oraseni au contractat cel putin un tip de credit.

Serviciile bancare sunt utilizate intr-o proportie mai mare de persoanele cu varsta cuprinsa intre 45 si 55 de ani, precum si de cele cu studii medii si superioare.

De asemenea, utilizarea serviciilor bancare creste direct proportional cu marimea orasului. Cele mai utilizate servicii bancare sunt in prezent cardurile pentru plata salariilor (32,6% dintre respondenti).

Pe locurile urmatoare sunt depozitele bancare in lei (10.2%) sau valuta (in dolari 2% si in euro 0,5%), creditele pentru nevoi personale (11,1%), contul curent (11,1%), creditele pentru achizitionarea de electronice/electrocasnice (9,2%) si creditele pentru achizitionarea unei masini (1,1%).

CRITERII DE EVALUARE

Increderea este pe primul loc intre criteriile de evaluare ale unei banci. Ambianta din sediu, amabilitatea si promptitudinea personalului, existenta serviciilor care sa se potriveasca clientului si consilierea oferita in alegerea serviciului optim au un impact important asupra cresterii satisfactiei clientilor. Tarifele (comisioane si dobanzi) joaca si ele un rol esential in alegerea bancii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro