Topul celor mai citite ziare pe internet in Europa si care sunt cei mai "avizi" europeni cand e vorba de stat pe "net"
Din cei 379 de milioane de europeni care au intrat pe internet in noiembrie, aproape jumatate au vizitat site-uri online ale ziarelor, cele mai citite trei fiind Mail Online, Guardian si Hurriyet (Turcia), arata datele companiei de analiza ComScore. In medie, internautii europeni au stat aproape 28 de ore pe internet in noiembrie si au vizitat in medie 3.000 de pagini, britanicii, olandezii si turcii fiind campioni la timpul petrecut online, in timp ce austriecii si elvetienii au fost la polul opus.
Datele ComScore pentru noiembrie arata ca din cei 379,4 milioane europeni care au intrat pe internet, circa 181 milioane au vizitat site-urile unor ziare, iar cel mai vizitat site a fost Mail Online, cu peste 20 de milioane de „unici”. Guardian a depasit 15 milioane de vizitatori, Hurriyet din Turcia a trecut de zece milioane. Bild din Germania si Milliyet din Turcia au depasit noua milioane de „unici”, iar locurile urmatoare au fost ocupate de ziarele spaniole El Pais si El Mundo, de Komsomolskaya Pravda din Rusia, Telegraph din UK si RIA Novosti (Rusia). Datele cuprind 49 de piete.
ComScore ofera date si despre cat stau in medie online „internautii” europeni, concluzia pentru noiembrie fiind ca in Europa media este 27,8 ore, iar numarul mediu de pagini vizitate este 2.982. Pentru 18 tari (nu si Romania) exista si informatii detaliate, concluzia fiind ca britanicii si olandezii stau cel mai mult timp online (38,2, respectiv 34,3 ore), in timp ce austriecii (15 ore) si elvetienii (19,1 ore) stau cel mai putin. La numarul mediu de pagini vizitate lunar, turcii stau cel mai bine (peste 3.800), in timp ce austriecii stau in medie sub 1.700 ore.