Sari direct la conținut

Topul celor mai valoroase companii din retail. Amazon rămâne pe primul loc

HotNews.ro
Cum arata top 10 BrandZ, Foto: Kantar
Cum arata top 10 BrandZ, Foto: Kantar

Valoarea cumulată a principalelor 75 de branduri din retail la nivel global, conform clasamentului BrandZ, ajunge la 1.5 trilioane de dolari. Amazon crește cu 32%, ajungând la 415 miliarde de dolari, și rămâne cea mai valoroasă marcă de retail din lume, deținand 27% din valoarea totală a brandurilor din Top 75. Alibaba și McDonald’s au completat top 3.

Louis Vuitton este pe locul 5, Nike este pe 6, Ikea este pe 15, Adidas este pe locul 18, Subway este pe 19, ebay este pe 21, Lidl pe 24, Rolex este pe 33, Carrefour este pe 38, Auchan este pe locul 48, H&M este pe 50 și North Face este pe 73. Brandul de pe locul 75 are o valoare de 2,4 miliarde dolari, doar primele trei au peste 100 miliarde dolari fiecare și primele 23 de locuri trec de pragul de 10 miliarde dolari.

Compania de îmbrăcăminte sportivă Lululemon a avut cea mai mare creștere (40%), Costco a avansat cu 35%, Amazon cu 32%, Target cu 30% și Wallmart, cu 24%.

Ce spune BrandZ

Retailerii din vârful clasamentului acestui an exemplifică varietatea și amploarea activităților care fac ca brandurile să fie relevante, diferite și proeminente în mintea consumatorilor în era coronavirusului: Amazon (numarul 1 în clasament, cu o valoare estimată la $415.9 miliarde) gestionează cererea, reducând viteza livrării în scopul prioritizării produselor-cheie; sucursala Alibaba (numarul 2, $152.5 miliarde), Ali Cloud, își folosește expertiza în inteligență artificială pentru a ajuta medicii din China sa reducă semnificativ timpul de diagnosticare a coronavirusului; compania-mama a Louis Vuitton (numarul 5, $51.8 miliarde), LVMH, a avut nevoie de doar 72 de ore pentru a își converti liniile de producție astfel încât să poată face dezinfectanți pentru mâini; iar brandul de e-commerce JD din China (Nr 13, $25.5 miliarde) a livrat consumabile medicale și alimente folosindu-se de rețeaua sa extinsă de distribuție.

Compania de îmbrăcăminte sportivă Lululemon (Nr 25, $9.7 miliarde) a crescut cu 40%, înregistrând cea mai mare creștere din clasament; activitatea sa curentă include programe online de training, o tactică de marketing gândită pentru a păstra brandul primul în mintea oamenilor, abordare adoptată și de Adidas (Nr 18, $14.8 miliarde).

Altfel, categoria cu cea mai mare creștere este dominată de brandurile de comerț pur; magazinele alimentare au înregistrat o creștere semnificativă a cererii, datorită tendinței oamenilor de a face rezerve. Deloc surprinzător, brandurile apărute în era digitală au scoruri ridicate – Amazon, JD și Alibaba au crescut cu 32%, 24%, respectiv 16% – dar și veteranii comerțului fizic și-au arătat abilitatea de a se adapta mediului online. Costco (Nr 11, $28.7 miliarde) a crescut cu 35%, Target (Nr 23, $10.6 miliarde) cu 27%, Walmart (Nr 8, $45.8 miliarde) cu 24%, iar Sam’s Club (Nr 36, $6.8 miliarde) a crescut cu 19%.

Cel de-al treilea clasament anual al celor mai valoroase branduri de retail din lume, Top 75 BrandZ Global Retail Brands a fost publicat pe 30 aprilie de către WPP și Kantar.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro