Topul marcilor auto in functie de cota de piata in Europa. Vezi aici cine a crescut cel mai mult si cine a pierdut teren
Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene. Octombrie a fost o luna slaba pentru piata auto europeana care a scazut cu 16%, insa unele piete est-europene au inregistrat cresteri si de peste 100%.
In octombrie s-au inscris in circulatie 1,06 milioane de masini noi, fata de 1,26 milioane in octombrie 2009, insa piete precum Estonia si Irlanda au urcat cu 121%, respectiv 114%. Cea mai dura scadere s-a inregistrat in Spania, -38%, in timp ce Romania a avansat cu 9%.
In perioada ianuarie – octombrie s-au inmatriculat 11,62 milioane de masini noi, fata de 12,23 milioane in perioada similara din 2009. Cel mai mult a scazut piata bulgara (-36%), iar Romania a avut o scadere similara cu piata germana (-27%). Irlanda si Islanda au avut cele mai mari cresteri (53%, respectiv 43%).
Topul marcilor in functie de cota de piata in primele zece luni
Marca Cota de piata in 2010 Cota din 2009
Volkswagen 11,3% 11,4%
Renault 8,3% 7,4%
Ford 8,2% 8,8%
Peugeot 7,3% 6,9%
Opel 7,2% 7,5%
Fiat 6,1% 7,1%
Citroen 6,1% 6%
Audi 4,5% 4,3%
BMW 4,3% 3,9%
Toyota 4,3% 4,9%
Mercedes 4,2% 4%
Skoda 3,4% 3,4%
Nissan 2,9% 2,4%
Asa cum se poate vedea, Renault a avut cel mai mare castig la partea de cota de piata, aproape un punct procentual, iar dintre marcile mai mici, Nissan a avut cel mai mare avans: jumatate de punct procentual. Fiat a pierdut un punct procentual intr-un an, iar Toyota si Ford peste jumatate de punct, in timp ce Honda si Suzuki au avut scaderi de aproape jumatate de punct. Dacia a ajuns la 1,9% din piata europeana, fata de 1,6% acum un an.