Tour-operatorii ataca sectorul hotelier pentru profitabilitate de 50%
“Acum cinci ani, am investit intr-o vila in Grecia, in primul an cand am inceput cursele charter cu autocarul din Cluj. In primul rand, am dorit sa controlez toate serviciile, pentru a asigura o calitate mai buna, pentru a oferi transport cu autocare proprii.
Serviciile de cazare, curatenie sunt furnizate tot de firma, deci am reusit ca toate serviciile cuprinse in pachetul turistic sa fie asigurate de Calibra”, a declarat Martin Bikfalvi, directorul general al Calibra Cluj.
Acesta e de parere ca investitia sa va fi amortizata in decurs de 12 ani.
“In unele zone, este mai la indemana sa cumperi decat sa construiesti, iar in zonele care acum incep sa se dezvolte este ma ieftin sa construiesti. In Grecia, am cumparat vila in leasing imobiliar, in Romania, cred ca voi cumpara un mic hotel pe Valea Prahovei, iar langa Cluj vom construi propria unitate”, a mai spus reprezentantul Calibra.
Ion Antonescu, presedintele agentiei de turism Marshal Turism, unul dintre primii cinci jucatori de pe piata locala, spune ca isi va amortiza investitia in hoteluri in cel mult sapte ani.
“Momentan, am investit 2,5 milioane de euro in hoteluri, iar dupa cativa ani voi intra pe profit”, a declarat Antonescu.
Marshal Turism a inaugurat, la inceputul lunii mai, in zona pietei Rosetti din Capitala, un hotel cu 30 de camere, clasificat la patru stele, in urma unei investitii de 2,5 milioane de euro.
In privinta profitabilitatii constructiei unei unitati hoteliere de la zero, reprezentantii agentiilor de turism spun ca propriile locatii necesita o investitie mai mica decat, in unele cazuri, achizitia si renovarea de unitati vechi.
“Pentru a renova un hotel, ai nevoie de un buget mai mare si trebuie sa te si pliezi dupa standarde. Nu poti transforma hotelul dupa bunul tau plac”, a precizat Antonescu.
Tot el a adaugat ca va continua investitiile in imobiliare prin constructia unui nou hotel, care va avea aproximativ 160 de camere.
“Am cumparat deja terenul, si acesta va fi tot central, langa ASE. Vreau sa investesc vreo 8-10 milioane de euro”, a spus reprezentantul Marshal Turism.
Un articol de Oana Cosman