Trabantul implineste astazi o jumatate de secol
Cu ocazia aniversarii unei jumatati de secol de existenta, se vor mobiliza peste 150 de cluburi de colectionari – dintre care 120 numai in Germania – care vor ferchezui si vor expune exemplarele ce au supravietuit trecerii timpului.
In special dupa caderea zidului Berlinului, micul automobil a capatat statutul de „icoana” a patrimoniului adus de Germania de Est cu ocazia marii reunificari.
Iar Trabantul a ramas si astazi simbolul indragit al unor vremuri apuse, astfel ca unele agentii de turism organizeaza cu nesperat succes „turul Berlinului la volanul Trabantului”.
In septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, o firma din Bavaria a prezentat chiar un prototip al „New Trabi”, versiune modernizata a vechiului model. Aceasta a fost insa eclipsata de masina „New Beetle”, prezentata de Volkswagen.
Conceput in al doilea cincinal
Trabantul, despre al carui nume se spune ca inseamna „satelit”, a fost proiectat in al doilea plan cincinal al fostei RDG. Intrucat otelul era o marfa rara, caroseria a fost realizata din Duroplast, un fel de melanj intre rasina fenolica si o anume fibra, prea putin biodegradabil.
Dupa 1989, a fost necesar ca industria chimica sa puna la punct o „bacterie mancatoare de Trabant”, pentru a asigura reciclarea numeroaselor epave abandonate.
Un articol de Adina Suteu