Trafic monitorizat „la singe”
Administratia locala si politia spera ca in acest fel sa mai reduca din teribilismul unora dintre soferi si sa ii determine pe cei certati cu legea sa revina la sentimente mai bune fata de regulile de circulatie.
In prima faza, consilierii locali din Alba Iulia au aprobat caietul de sarcini pe baza caruia se va realiza contractul de asociere intre administratie si firma care va implementa aceasta idee. Pina acum exista chiar si o oferta primita din partea unei firme din judetul Cluj.
“Din informatiile culese am sesizat ca in afara de firma ofertanta, care a implementat sistemul in Cluj Napoca, in Romania mai sint in functiune sisteme asemanatoare pe Valea Prahovei (DN1) si in municipiul Constanta”, se mai arata in raportul de specialitate intocmit de Directia Tehnica a Primariei din Alba Iulia.
Astfel, din caietul de sarcini pe care va trebui sa il respecte societatile ofertante fac parte principalele conditii identificate ca fiind necesare de catre administratia locala.
Cel mai probabil, dispeceratul unic unde se vor colecta datele va fi amenajat in sediul Inspectoratului Judetean de Politie Alba, iar aparatele fixe de radar vor fi montate in zonele de acces in oras, in cele centrale si semaforizate si in cele cu circulatie peste tonaj si viteze admise.
Reducerea riscurilor
Specialistii administratiei au identificat si cuprins in caietul de sarcini o serie de zone in care exista probleme privind traficul rutier si care vor fi prinse in sistemul de monitorizare. O categorie de zone pe care se vor concentra eforturile va fi cea de acces in oras. Aici vor fi urmarite vitezele de rulare si circulatia in ceea ce priveste punctele de reducere a benzilor.
Zonele semaforizate vor fi, de asemenea, prinse in program. Aici vor fi urmarite in special nereguli privind nerespectarea culorilor semafoarelor, parcarea si stationarea in zone nepermise, reducerea benzilor de circulatie si urmarirea vitezei de rulare si depasirea tonajelor admise.
In zonele centrale ale municipiului se va incerca urmarirea traficului in ceea ce priveste restictiile de tonaj si viteza si mai ales depasirea acestora. In fine, zonele cu circulatie peste tonajul si viteza admisa, vor fi si ele supravegheate.
Pina acum au fost luate in calcul strazile Marasesti, Primaverii, Andrei Muresanu, Bucuresti, Olteniei, Munteniei, Oborului, Doinei si Pajistii cu toate arterele adiacente.
Amanunte tehnice
La solicitarea administratiei, dispozitive radar vor fi amplasate in afara partii carosabile, in locurile stabilite in baza unei intelegeri intre primarie si politie, iar transferul datelor va fi realizat prin GSM, radio, linii telefonice alocate sau alte asemenea variante.
Numarul minim de aparate fixe va fi de 6, dar in total in municipiul Alba Iulia vor fi montate minim 20 astfel de dispozitive. In baza acordului dintre administratie si societatea care va indeplini conditiile, cheltuielile de functionare a sistemului vor fi acoperite de agentul economic, in grija primariei raminind partea de obtinere a avizelor.
Ar mai fi de adaugat ca administratia a solicitat un termen de maxim 6 luni de la data incheierii intelegerii pentru implementarea sistemului cu o durata a contractului de minim 4 ani. Pe toata aceasta perioada societatea va avea datoria sa intretina instalatiile.
Administratia a mai hotarit ca ofertele sa fie evaluate, in principal, de baza unor abilitati privind numarul maxim de dispozitive care pot functiona concomitent, solutia economica mai avantajoasa si cel mai scurt termen de punere in functiune.