Traficul Hi5.com in Romania, masurat in SATI
Reteaua sociala hi5.com, site-ul cu cel mai mare numar de utilizatori din Romania, va avea date de trafic pentru piata locala, furnizate de SATI, noteaza, miercuri, Dragos Stanca pe blogul sau. Calin Rotarus, directorul ARBOinteractive – regia care administreaza in Romania publicitatea pe hi5.com – a declarat pentru HotNews.ro ca reteaua a aderat la SATI la sfarsitul lunii august si ca primele date oficiale vor fi disponibile la sfarsitul acestei luni.
Potrivit lui Rotarus, aceste date, oferite de singurul furnizor de cifre de audienta general recunoscut pe piata online din Romania, „nu vor avea un prea mare impact daca felul cum comunica oamenii de marketing se va face tot pana acum”.
Calin Rotarus, pentru HotNews.ro:
- „Pe retelele sociale precum hi5.com nu functioneaza publicitatea clasica. Trebuie sa incerci sa comunici catre audienta aceea pe limba ei, pe care marketerii in general nu o prea inteleg, inca. Daca apelezi tot la bannere si comunicarea se va face ca pana acum, nu va fi un mare impact. Dar in momentul in care poti sa interactionezi, obtii adoptia brandurilor de catre utilizatori. Faptul ca Hi5 va fi cel mai mare site din Romania cu stampila BRAT va atrage mai puternic atentia asupra amplorii fenomenului social-media. 95% dintre romanii cu varste de 14-25 de ani sunt acolo. In momentul in care apar astfel de date, orice marketer isi va pune mai mult problema sa comunice asa cum inteleg acesti tineri sa comunice, el va intelege ca trebuie sa obtina prietenia lor”.
- Despre posibila intrare a altor actori internationali in sistemul romanesc de masurare a audientelor: „Totul depinde nu numai de piata de publicitate, ci de interesul acelor companii fata de Romania ca business in sine si de resursele pe care ele sunt dispuse sa le aloce. Ei in general vor control, cu servicii, cu managementul comunicarii. Romania, dupa Polonia, este cea mai mare piata din Europa de Est, iar in Polonia sunt deja schimbari, este o piata foarte interesanta pentru ei. Ma astept ca in foarte putin timp Romania sa intre in aceeasi categorie”.
Dragos Stanca noteaza pe blogul sau ca „este primul, dar, cu siguranta, nu si ultimul brand global important care isi va masura traficul local prin SATI. Ierarhiile actuale vor fi, cu siguranta, rasturnate. Conform Google AdPlanner, hi5.com a avut, din Romania, aproximativ 2,9 milioane de vizitatori unici in septembrie”, cand cel mai vizitat site conform datelor furnizate de SATI a fost Trilulilu.ro.