Sari direct la conținut

Transportatorii auto cer prelungirea dezbaterii la modificarea legii RCA: Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident soldat atât cu pagube materiale, cât și cu vătămări corporale

HotNews.ro
Transportatorii auto cer prelungirea dezbaterii la modificarea legii RCA: Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident soldat atât cu pagube materiale, cât și cu vătămări corporale

​Prețul poliței RCA va crește semnificativ în funcție de severitatea accidentului produs, potrivit unui proiect al Autorității de Supraveghere Financiară supus joi dezbaterii publice, care a primit deja primele reacții. Transportatorii auto membri COTAR susțin că unele prevederi legate de modificările la sistemul bonus-malus pot crea confuzii. Nu este clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident din care au rezultat atât pagube materiale, cât și vătămări corporale. Se aplică cea mai mare clasă de malus, dintre cele două enumerate mai sus, sau sunt cumulate acele penalizări ale șoferului, acesta urmând a fi sancționat cu 6 clase de malus?, atenționează transportatorii.

COTAR a transmis o solicitare către Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, pentru prelungirea termenului de consultare publică și de transmitere a propunerilor de modificare a Normei RCA.

  • „COTAR salută demersul ASF de a modifica norma RCA, însă termenul de 8 zile de consultare publică a proiectului de normă este unul insuficient. Dacă luăm în calcul faptul că cele 8 zile de consultare publică – ce includ minivacanța de Sf.Andrei, 1 Decembrie și weekend – rezultă că timpul real de consultare publică se anulează. Este inadmisibil să fie abordată în acest fel o normă cu impact asupra a 8 milioane de șoferi din România”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

La o primă lectură a proiectul de modificare a normei RCA, observăm că apar referiri la sistemul Bonus/Malus neclare, care pot influența prețul RCA și care creează confuzie: atunci când un șofer are un accident din care au rezultat doar pagube materiale, acesta va fi penalizat cu 2 clase de Malus. Atunci când un șofer are un accident din care au rezultat vătămari corporale sau deces, aceasta va fi penalizat cu 4 clase de Malus.

Mai exact, proiectul de modificare a Normei RCA prevede următoarele:

La articolul 32, alin. (1) – (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(3) Asigurații sunt penalizați prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcție de caz, astfel:

a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;

b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.”

  • „Norma nu explică în clar ce se întâmplă atunci când un șofer provoacă un accident din care au rezultat atât pagube materiale, cât și vătămări corporale. Se aplică cea mai mare clasă de malus, dintre cele două enumerate mai sus, sau sunt cumulate acele penalizări ale șoferului, acesta urmând a fi sancționat cu 6 clase de malus? Acesta ar fi un singur exemplu care poate crea confuzii, în calculul prețului RCA și care necesită o consultare publică reală”, susține COTAR.

Asigurații RCA care au făcut un accident soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane vor fi penalizați prin creșterea cu 40% (4 clase de malus) a prețului la asigurarea auto obligatorie pe care o vor încheia în anul ulterior producerii accidentului, potrivit unui proiect al ASF, care modifică sistemul bonus-malus din legislația RCA. În prezent, șoferii vinovați sunt penalizați doar cu 2 clase de malus, indiferent de severitatea accidentului. Vezi în articolul de mai jos ce alte schimbări majore sunt pregătite până la finalul acestui an.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro