Tranzacții mass-media: Site-ul Buzzfeed preia HuffPost
Site-ul de știri și divertisment Buzzfeed preia HuffPost într-o tranzacție care reunește două dintre cele mai cunoscute firme de media, relatează BBC citat de Mediafax.
Vânzătorul Verizon Media va rămâne acționar minoritar la Buzzfeed ca parte a tranzacției și va investi în noua companie. Cele două firme vor colabora, de asemenea, pentru publicitate și partajare de conținut, un parteneriat despre care au spus că va „crea noi oportunități de venituri”.
Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită. Directorul executiv al Buzzfeed, Jonah Peretti, va conduce noua companie. El a cofondat HuffPost, cunoscut anterior sub numele de Huffington Post, în 2005, cu editorul Arianna Huffington și a început Buzzfeed un an mai târziu.
HuffPost a devenit important în timpul președinției George W Bush ca platformă pentru bloggerii liberali, în timp ce Buzzfeed și-a făcut numele creând conținut care a atras publicul tânăr.
De asemenea, a adus reporteri pentru site-ul său de știri. Dar firmele de mass-media digitale au luptat din greu pentru atragerea de publicitate online de la giganții precum Facebook și Google.
În ultimii ani, Buzzfeed și HuffPost au concediat personal. În mai, Buzzfeed și-a închis redacțiile din Marea Britanie și Australia și a redus salariile personalului. Peretti a spus că noua afacere va crește forța Buzzfeed, adăugând cititorii HuffPost și permițându-i să intre în rețeaua publicitară a Verizon. Se așteaptă ca HuffPost să rămână un brand independent, alături de alte site-uri Buzzfeed, printre care Tasty și Buzzfeed News.
O purtătoare de cuvânt a Buzzfeed a refuzat să comenteze cu privire la posibilitatea pierderii de locuri de muncă provocate de asociere. Verizon Media a achiziționat HuffPost în 2015, când a cumpărat AOL pentru 4,4 miliarde de dolari, combinându-l ulterior cu Yahoo.