Sari direct la conținut

Trei cai de actiune pentru piata romaneasca: Facebook – prudenta; Google – continuitate; Yahoo! – crestere pas cu pas

HotNews.ro
Mark Cowan, Matt West, Dan Bulucea, Foto: RoNewMedia/Grayling
Mark Cowan, Matt West, Dan Bulucea, Foto: RoNewMedia/Grayling

„Nu ne vom culca pe o ureche in ceea ce priveste Romania”, tara unde Yahoo! are peste opt milioane de utilizatori lunar, spune Matthew West, oficial al companiei care a anuntat marti ca o versiune in romana a homepage-ului Yahoo! va fi lansata la inceputul anului viitor. Google vrea „continuitate in business-ul deja creat in Romania”, spune Dan Bulucea, anuntat la inceputul acestui luni sef al biroului nou deschis de Google la Bucuresti. Iar Facebook inclina spre solutia unui partener local si spera ca anul viitor sa fie mai clara pozitionarea sa pe piata regionala sud-est europeana, dupa cum afirma reprezentantul companiei, Mark Cowan.

Reprezentantii Facebook, Yahoo! si Google au spus, in cadrul conferintei RoNewMedia 5.0, care a inceput marti la Bucuresti, ca Romania este una dintre cele mai fierbinti piete din regiune. Mark Cowan/Facebook, Matthew West/Yahoo! si Dan Bulucea/Google au vorbit pentru HotNews.ro despre planurile acestor companii in Romania.

Mark Cowan, Head of Emerging Markets EMEA Facebook, pentru HotNews.ro:

  • Daca in Polonia sau Republica Ceha avem un partner de reprezentare – ARBO, in Romania si in mare parte din Europa de Sud-Est acum sunt in curs de desfasurare o serie de discutii despre cum sa ne pozitionam mai bine pe piata. Sper ca evolutiile de anul viitor sa clarifice cum se va intampla acest lucru.
  • Compania Facebook este, istoric vorbind, mai prudenta decat altele. Vedem cum au procedat cei care au venit inaintea noastra, cum au procedat, la nivel global, hi5 sau myspace cu strategiile lor de deschidere rapida. Noi suntem mai prudenti. Si cred ca cel mai probabil vom avea un partener de reprezentare la nivel local, care sa fie sustinut de cineva de la Facebook, care va veni regulat sa se intalneasca cu agentiile si clientii si sa continue sa sprijine regiunea. Cred ca o abordare duala pe multe dintre aceste piete (din regiune) este cea mai oportuna.
  • Este greu de estimat cum vom continua sa crestem. Luna trecuta am inregistrat o crestere de 10%. Cred ca, in cazul Romaniei, este un moment esential, se apropie acel punct critic in care numarul de prieteni pe care ii ai pe Facebook, din interiorul tarii, il depaseste pe cel al prietenilor din afara tarii – moment in care se declanseaza aspectele virale, cand tot mai multi prieteni incep sa adere la Facebook. In Italia, de exemplu, Facebook incepuse sa creasca cu 1,5 milioane de utilizatori activi pe luna timp de cinci luni la rand. Exista posibilitatea ca Romania sa fie un caz similar. Nu pot da o cifra pana unde putem sa crestem, dar cred ca semnele sunt, cu certitudine, pozitive.

Matthew West, Director for Content and Expansion Markets Yahoo!, a confirmat oficial, la RoNewMedia, informatia privind lansarea variantei romanesti a Yahoo!, pentru care compania cauta un manager de continut:

  • Varianta Yahoo! localizata va fi lansata in Romania la inceputul lui 2011. In romana vor fi homepage-ul Yahoo!, serviciul de e-mail si messenger-ul de e-mail
  • Continutul de pe homepage va consta in principal din titlurile unor articole din media, nu vom gazdui noi materiale informative. Vom proceda dupa modelul aplicat in cazul Yahoo! Turkiye sau Yahoo! Danmark
  • Pe plan local, unde Yahoo! are un reprezentant pe partea de publicitate (Media Cafe), la nivel de continut vom avea, pentru inceput, un singur om care sa supervizeze ce se intampla si sa discute cu media. Varianta locala este o platforma pe baza careia sa crestem, este un punct de intrare.
  • Este o chestiune de saptamani pana vom anunta acea persoana
  • In privinta extinderii pe plan local: Analizam posibilitatile in functie de fiecare piata in parte. Nu lansam ceva doar de dragul lansarii. Vedem ce se intampla si, in functie de dinamica, decidem daca este bine sa mergem mai departe pe acea piata. (…) Nu ne culcam pe o ureche in Romania, in pofida numarului mare de utilizatori pe care il avem aici, deoarece tot mai multi oameni folosesc Internetul la nivel local si vrem sa le oferim optiunea de a avea o versiune romaneasca. Dar cel mai important este ca aceasta versiune este o platforma de la care sa continuam sa crestem, este o chestiune de dezvoltare pe termen lung.

Dan Bulucea, numit sef al noului birou Google in Romania, anuntat la inceputul acestei luni, este precaut in declaratii despre activitatile acestui birou. Dan Bulucea, pentru HotNews.ro:

  • In mod cert va exista o continuitate fata de business-ul care deja a fost creat in Romania. Cea mai mare parte din veniturile Google provin din publicitate online – acest lucru va continua. Dar vorbim si despre servicii online oferite clientilor (…) Multe sunt deja cunoscute – search, Google Maps, dar mai sunt nenumarate altele pe care nu stiu cat de multi le stiu, cum este Google Places.
  • Vom fi cativa oameni la inceput, dupa deschiderea filialei, vom creste pe masura ce creste nivelul de utilizare a Internetului. Dar e important sa mentionez ca echipa nu este exclusiv in Romania – oameni din alte birouri, din Dublin si din alte parti, precum Polonia, vor servi piata din Romania. E mai degraba o echipa distribuita. Este deja o regionalizare a activitatii, acest lucru va continua.
  • Ne vom continua strategia pe care compania a avut-o mereu, de a oferi companiilor unelte sa fie mai eficiente.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro