Trei consortii au ramas in competitia pentru realizarea brandului turistic de tara
Doar trei consortii din 13 au ramas in cursa pentru realizarea brandului turistic de tara, informeaza Ministerul Turismului. Cele trei consortii care au obtinut cel mai mare punctaj sunt S.C. TBWA Bucuresti SRL – S.C. GFK Romania SRL, asocierea Saffron Brand Consultants SA – Brandient Consult SRL – Acacia Avenue Limited si asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres SA.
Potrivit Ministerului Turismului, cele trei consortii au obtinut cel mai mare punctaj in urma unei selectii eliminatorii. Aceasta evaluare a vizat verificarea conformitatii documentelor depuse, evaluarea capacitatii financiar-economice a companiilor si a celei tehnico-profesionale a consultantilor inscrisi in competitie.
Din cei treisprezece ofertanti inscrisi initial in competitie, unul a fost descalificat deoarece nu a prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Alti patru candidati nu au putut face dovada existentei in portofoliu a unui proiect similar (de brand national sau de turism national). De asemenea, in urma evaluarii tehnico-profesionale a echipelor de realizare a proiectului, din cele opt companii care indeplineau cerintele din caietul de sarcini doar trei au obtinut peste 70 de puncte, calificandu-se astfel in a doua etapa a selectiei pentru atribuirea contractului de realizare a brandului de turism al Romaniei.
Urmatoarea etapa presupune desemnarea consortiului castigator dupa criteriul cel mai mic pret.
Cei 13 ofertanti au fost: 1. Colorado; 2. Saatchi & Saatchi Design – lider de asociere, GFK NOP – partener; 3. Siegel + Gale Limited – lider de asociere, Grapefruit SRL- partener, Flamingo Research Limited – partener; 4. Saffron Brand Consultants SA – lider de asociere, Brandient Consult SRL- partener, Acacia Avenue Limited – partener (selectate); 5.Kohl & Partner GmbH – lider de asociere, McCann Erickson GmbH – partener; 6. Brandflight AB – lider de asociere, ReD Associates Holding A/S – partener, Branding Patres SRL – partener; 7. Inarea Strategic Design SRL – lider de asociere, Cappelli Communication SRL – partener, IPK International GmbH – partener; 8. Nouveau Monde DDB Ecomonic Interest Group (EIG) (DDB Travel & Tourism) – lider de asociere, Detente Consultants – partener, IPSOS – partener; 9. BBDO Portugal – lider de asociere, Graffiti BBDO SA – partener, Mercury Research SRL – partener; 10. Landor Associates GmbH – lider de asociere, Millward Brown – partener; 11. Hypermedia Solutions LLC dba FutureBrand; 12. THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – lider de asociere, Taylor Nelson Sofres SA – partener (selectate); 13. SC TBWA Bucuresti SRL – lider de asociere, SC GKF Romania SRL- partener (selectate).
Pentru evaluarea ofertantilor, Ministerul Turismului a apelat la serviciile consultantilor International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice.
Pentru realizarea brandului turistic national, Romania are alocate fonduri europene de doua milioane de euro, prin Programul Operational Regional, Axa prioritara 5 – Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.3. – Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica, Operatiunea „Crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin dezvoltarea si promovarea Brandului Turistic National”.