Sari direct la conținut

Trenurile ar putea reveni între Brașov și Întorsura Buzăului – CFR SA a desemnat compania care va reface podul de la Budila

HotNews.ro
Podul prabusit de la Budila, Foto: CFR Infrastructura
Podul prabusit de la Budila, Foto: CFR Infrastructura

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea SC Confer Group SRL – SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru execuția lucrărilor de Reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare albie. Linia 403 Brașov – Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești. În 1989 erau cinci trenuri pe zi, în 1998 erau patru, iar în 2015 erau șase perechi de trenuri pe sens.

O prăbușire acum peste doi ani a întrerupt circulația.

Podul de la Budila s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.

Ce spune CFR Infrastructură

Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (SRCF Brașov şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.

Oferta financiară a Asocierii SC Confer Group SRL – SC Construcții Feroviare drumuri Poduri SRL și SC RADARIA SRL, subcontractant declarant, a fost de 24.592.816,3 lei fără TVA (criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare pentru lucrările de Reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare albie este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, iar durata contractului va fi de 9 luni, de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

În perioada septembrie 2019 – iulie 2020 s-a derulat contractul de servicii pentru elaborare expertiză tehnică, DALI și proiectare, în baza căruia s-au obținut inclusiv documentaţiile tehnice ṣi economice, precum ṣi a aprobărilor necesare (aviz CTE SRCF Braṣov, aviz CTE CNCF, Ordin Ministru al MTIC), necesare organizării licitației pentru reconstrucția podului CF situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, la km 17+318, și lucrări de amenajare albie, lansată în septembrie 2020, cu termen limită pentru primirea ofertelor octombrie 2020.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro