Sari direct la conținut

Trenurile Gara de Nord – Aeroport au început să circule / Au apărut deja primele întârzieri din cauza unor probleme – UPDATE FOTO

HotNews.ro
Tren Otopeni - Gara de Nord, Foto: Hotnews
Tren Otopeni - Gara de Nord, Foto: Hotnews

​În noaptea de sâmbătă spre duminică au început să circule trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport, iar biletul costă 4 lei pentru călătoria care durează între 20 și 25 de minute. Din cauza unor probleme tehnice ale CFR Infrastructură în zona Mogoșoaia au apărut dimineața și întârzieri de 35-45 de minute, ceea ce nu sună deloc bine pentru un tren către aeroport. Este a doua linie de cale ferată deschisă în trei decenii în România, după cei 5 km dintre Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat (dați în folosință acum șase ani).

Problemele apărute sunt legate de Mogoșoaia și țin si de planificarea trenurilor, fiindcă pe 16 km traseul spre Otopeni este comun cu cel al magistralei Bucuresti – Galați pe care circulă trenuri de lungă distanță.

UPDATE 10.50 CFR Infrastructură spune că au fost ”probleme tehnice neprevăzute”, promite că le va remedia și îți cere scuze

UPDATE 10.15 Din cauza problemelor și trenurile de lung parcurs au avut întârzieri. De exemplu, un tren Galați – București a întârziat 50 de minute, la fel și unul care venea de la Slobozia. Practic a fost dată peste cap circulația și pe magistrala 700 București – Galați

UPDATE 10.00 Din cauza problemelor trenul care a plecat la 8.35 din Gara de Nord a ajuns după 33 de minute la Otopeni, așteptând alte trenuri la Mogoșoaia. Călătoria ar fi trebuit să dureze 20 de minute.

UPDATE08.50 Trenul de 08.16 a ajuns de fapt la 08.45 în Gara de Nord

UPDATE 08.30 Circulația este deja afectată de întârzieri, probabil din cauza unor probleme de semnalizare ale CFR Infrastuctură. Trenul care trebuia să sosească la ora 08.16 la Gara de Nord va ajunge cu 30 de minute mai târziu. Din cauza acestei întârzieri, toate celelalte trenuri vor întârzia.

––––––––––

Traseul pe scurt, în paranteză distanța față de stația de plecare

București Nord – Pajura (5,4 km) – Depoul București Triaj ( 8 km) – Parc Mogoșoaia (11,1 km) – Mogoșoaia (13,1 km) – Racord Aeroport T1 (16 km) – Patinoar PO punct oprire (18,2 km) – Aeroport Henri Coandă T1 (18,9 km). Trenurile care nu opresc nicăieri pe traseu fac 20 de minute, cele care vor opri la Parc Mogoșoaia și Patinoar vor face cel puțin 23 de minute, dar deocamdată toate trenurile parcurg traseul fără vreo oprire intermediară.

Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 80 km/h, iar pe porțiunea Mogoșoaia – Racord limita este de 100 km/h.

Trenurile pleacă de la Gara de Nord către Otopeni la următoarele ore, în paranteză fiind operatorul.

0.30 (RT) 1.10 (CFR), 1.50 (RC), 3.10 (RC), 3.50 (CFR), 4.30 (RC), 5.10 (CFR), 5.50 (CFR), 6.30 (CFR), 7.10 (CFR), 7.50 (CFR), 8.35 (CFR), 9.10 (CFR), 9.50 (RC) 10.30 (TFC), 11.10 (RC), 11.50 (TFC), 12.30 (RC), 13.10 (TFC), 13.50 (RC), 14.30 (CFR), 15.10 (CFR), 15.50 (CFR), 16.30 (CFR), 17.10 (CFR), 17.50 (CFR), 18.30 (CFR), 19.10 (CFR), 19.50 (CFR), 20.30 (CFR), 21.10 (CFR), 21.50 (RC), 22.30 (CFR), 23.10 (RC), 23.50 (CFR).

Toate trenurile fac 20 de minute, cu excepția unui singur tren, R 10721 la CFR Călători (15.10 – 15.35), 25 de minute.

Trenurile pleacă de la Otopeni la următoarele ore:

0,31 (CFR),1.11 (RC), 1.51 (CFR), 2.31 (CFR), 3,11 (TFC), 3.51 (RC), 4.31 (CFR), 5.11 (RC), 5.51 (CFR), 6.31 (CFR), 7.11 (CFR), 7.51 (CFR), 8.24 (CFR), 9.11 (CFR), 9.51 (CFR), 10.31 (RC), 11.11 (TFC), 11.51 (RC), 12.31 (TFC), 13.11 (RC), 13.51 (TFC), 14.31 (RC), 15.18 (CFR), 15.51 (CFR), 16.31 (CFR), 17.11 (CFR), 17.51 (CFR), 18.31 (CFR), 19.11 (CFR), 19.51 (CFR), 20.31 (CFR), 21.11 (TFC), 21.51 (CFR), 22.31 (RC), 23.11 (CFR), 23.51 (RC).

Toate trenurile fac 25 de minute, cu excepția unuia singur, al CFR Călători care face 20 de minute (R 10722, 15.18 – 15.38)

Traseul pe scurt

Aeroport H Coandă T1 – Patinoar (700 de metri) – Racord Aeroport T1 (2,9 km) – Mogoșoaia (5,8 km) – Parc Mogoșoaia PO (7,8 km) – Pajura (13,5 km) – București Nord (18,9 km). Probabil că trenurile care vor opri și la Patinoar și Parc Mogoșoaia vor face minim 28 de minute.

Pe 16 km dintre cei 19 km trenurile circulă pe magistrala M700 București – Urziceni – Brăila – Galați, iar de la racordul de unde se desprinde linia către Aeroport mai sunt 6 km până la halta Balotești, 4 km până la punctul de oprire de unde se luau microbuzele până la aeroport și 55 km până la Urziceni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro