Sari direct la conținut

Tronsonul blestemat din Autostrada Transilvania: O nouă licitație lansată pentru lotul construit deja pe jumătate de Bechtel

HotNews.ro
Viaductul nefinalizat de Bechtel de la Suplacu de Barcau, Foto: Captura YouTube
Viaductul nefinalizat de Bechtel de la Suplacu de Barcau, Foto: Captura YouTube

Un tronson făcut aproape pe jumătate de către Bechtel până când a fost reziliat celebrul contract pentru Autostrada Transilvaniei va fi scos acum din nou la licitație, după ani de zile de bâlbe, licitații anulate, întârzieri și contracte reziliate.

  • Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor”, a anunțat joi directorul Companiei de Autostrăzi (CNAIR), Cristian Pistol.

Contractul finanțat prin fonduri europene prevede un termen de 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor), iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA).

Obiectul contractului prevede construirea mai multor lucrări de artă, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m – Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60, acel viaduct început, dar nefinalizat de către Bechtel.

Autostrada A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson abandonat de Bechtel și măcinat de probleme

Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.

Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan – Corviam Construccion – SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.

Apoi, abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător – Construcții Erbașu – Vahostav – SK A.S., ofertă de 542 mil lei. S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat…

În iulie 2022 fostul ministru Cătălin Drulă acuza actuala conducere de la Transporturi că au anulat licitația, deși ministrul Grindeanu scria pe Facebook cu câteva zile că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în August. În cele din urmă licitația chiar a fost anulată și meciul mai apoi s-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare…

Acum, după încă jumătate de an, CNAIR scoate din nou la licitație finalizarea tronsonului în cauză…

VIDEO – Cum arătă în 2022 tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău, abandonat la 50% de către Bechtel:

VEZI și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro