Sari direct la conținut

Tronsonul de autostradă de 800 mil. de euro cu cel mai lung tunel din țară: Șase ofertanți selectați după 15 luni de „evaluare”

HotNews.ro
Autostrada Transilvania - Poarta Salajului - Nusfalau, Foto: Hotnews
Autostrada Transilvania - Poarta Salajului - Nusfalau, Foto: Hotnews

Șase ofertanți – firme și asocieri de constructori din Turcia, Italia, Austria sau Spania, au fost selectați de Compania de Autostrăzi în etapa finală la licitația de circa 800 de milioane de euro pentru circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău. Procedura a fost începută încă din 2020, din februarie 2021 s-au știut toți ofertanții înscriși, dar abia acum CNAIR a reușit să facă selecția finală…

„Luni, 30.05.2022, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor”, anunță CNAIR.

Vorbim de o licitație specială lansată încă din 2020, o procedură cu o valoare estimată la circa 800 de milioane de euro: un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă care însumează 13 km – poduri, pasaje și viaducte, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.

Din 20 februarie 2021 se cunoșteau însă cele 12 asocieri de firme înscrise în prima etapă. De atunci și până acum, când s-au ales ofertanții intrați în etapa următoare, au trecut 15 luni.

Autostrada Transilvania și tunelul Meseș – Cine sunt constructorii rămași în cursă:

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

2. ASOCIEREA STRABAG SRL – ACCIONA CONSTRUCCION SA (Austria – Spania)

3. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A. (Italia)

4. ASTALDI SPA (Italia)

5. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

6. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)

Valoarea estimată a contractului este de 3.926.812.977,00 lei fără TVA (circa 800 mil. euro), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km. Pe acest tronson de autostradă vor fi proiectate și construite 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.

Tunelul Meseș, cu două galerii, va avea o lungime de 2.89 km și 2 benzi de circulație pe sens – acest tunel va fi practic cel mai lung tunel de autostradă din România atunci când va fi gata.

De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, lucrează de zor firma românească UMB.

De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.

Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost de curând reziliate, după ce contractul cu firma românească Trameco (Selina) a bătut pasul pe loc.

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro