Tronsonul din Centura Capitalei intre Voluntari si Autostrada Soarelui (DN2 – A2), pregatit pentru a fi scos la licitatie de catre Compania de Drumuri
Largirea la patru benzi a soselei de centura a Capitalei si eliminarea intersectiilor la nivel, intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) va fi scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri care anunta ca a trimis documentatia de atribuire la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice. Anuntul Companiei de Drumuri vine intr-un moment in care Primaria Capitalei insista sa preia ea in administrare centura Bucurestiului. Tronsonul cu o lungime de 11,5 km a mai fost in lucru in trecut, dar contractul a fost reziliat dupa ce constructorul a dat faliment.
„Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis spre validare ANAP, documentatia de atribuire aferenta contractului de lucrari „Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 – DN 7 si DN 2 – A2, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750)”, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro
„Modernizarea a 11,524 km din centura rutiera a Municipiului Bucuresti: sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750) consta, in principal, in sporirea capacitatii de circulatie de la 2 la 4 benzi de circulatie, cate 2 pe sens, si in eliminarea unor intersectii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum si prin reabilitarea pasajelor si a podurilor existente pe aceste sectoare de drum national.”, sustine CNAIR.
Proiectul va fi finantat din bani europeni din cadrul POIM 2014 – 2020, si este prevazut in MasterPlanul de Transport, anunta CNAIR.
Pentru cei 11 km intre Voluntari si Autostrada Soarelui a fost semnat un contract de reabilitare in 2013, insa constructorul a intrat in faliment si contractul a fost reziliat in 2015.
Ulterior, proiectul a fost revizuit, toate intersectiile au fost reproiectate pe mai multe niveluri pentru a evita cionflictele de trafic, insa nici pana azi nu a fost scos la licitatie.
Anuntul CNAIR ca scoate la licitatie tronsonul DN2-A2 vine intr-un moment in care Primaria Capitalei, condusa de Gabriela Firea, insista sa preia intreaga centura si proiectele sale de modernizare in administrarea sa.
Citeste aici, argumentele pro si contra trecerii Centurii Capitalei de la Ministerul Transporturilor la Primaria Bucuresti: