Sari direct la conținut

Trusted Brands 2012: Romanii sunt fideli acelorasi marci, iar increderea in marcile autohtone creste constant

HotNews.ro

Romanii sunt fideli acelorasi marci de cativa ani, astfel ca in topul Trusted Brands 2012 s-au inregistrat putine schimbari de lideri comparativ cu anii trecuti, scrie DailyBusiness.ro. Liderii s-au mentinut la majoritatea categoriilor, iar ocupantii primului loc in topul increderii isi consolideaza pozitia de la un an la altul. Singura schimbare importanta de lider a aparut la categoria Companii de asigurari, unde Astra Asigurari a reusit, anul acesta, sa detroneze Asirom la capitolul incredere.

Spre exemplu, Danone, liderul Categoriei Lactate, a inregistrat o crestere a increderii cu 10% fata de anul trecut, Nivea de 9%, iar liderii de la categoriile Agentii de turism, Clinici private si Vitamine (Paralela 45, Medlife si Eurovita) au o crestere de cate 8% fiecare.

“Consumatorii romani au aratat ca, mai mult decat in celelalte tari europene, un rol important in alegerea lor il joaca si publicitatea. Cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre romani au incredere in mesajele publicitare, fata de 13%, media europeana. Spre comparatie, in Rusia numai 2% dintre respondenti spun ca au incredere in publicitate, in timp ce in Germania sunt doar 8%”, spune Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania.

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar

– Produse lactate: Danone

– Produse din carne: Cris-Tim

– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica

– Condimente: Fuchs

– Ape minerale: Borsec

– Hrana pentru animale: Pedigree

– Clinici private: Medlife

– Cafea: Jacobs

– Pasta de dinti: Colgate

– Retailer imbracaminte: Zara

– Retailer electrocasnice: Domo

– Sapun: Dove

– Deodorant: Nivea

– Centre comerciale: Kaufland

– Cotidiene: Adevarul

– Statii radio: Europa FM

– Posturi TV: Pro TV

Categorii europene:

– Automobile: Dacia

– Electrocasnice: Philips

– Computere personale: Dell

– Telefonie mobila: Nokia

– Operatori telefonie mobila: Orange

– Camere foto: Sony

– Agentii de turism: Paralela 45

– Banci: BCR

– Carduri de credit: Visa

– Companii de asigurari: Astra Asigurari

– Furnizori servicii internet: RCS & RDS

– Benzinarii: Petrom

– Vitamine: Eurovita

– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen

– Analgezice: Algocalmin

– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder’s si Nivea

– Produse de ingrijire a pielii: Nivea

– Produse cosmetice: Nivea

– Detergenti: Ariel

– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Trusted Brands 2012 s-a desfasurat concomitent in 15 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 15 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de „Calitate”, „Valoare excelenta”, „Imagine puternica”, „Intelegerea nevoilor clientilor” si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie – noiembrie 2011, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 15 tari europene: Austria, Belgia, Republica Ceha, Croatia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia si Suedia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 226.325 de chestionare cu intrebari deschise.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro