Sari direct la conținut

Turismul pentru shopping, o alegere convenabila?

HotNews.ro

Clasicul „Nu vrei sa-mi iei parfumul asta? Plec la mama!” ar putea fi inlocuit cu „Plec la Viena!”.Dupa sarbatori, portofelele au intrat la regim de slabire, iar comerciantii stiu acest lucru: in ianuarie si februarie hainele, parfumurile si electronicele sunt la pret redus. Daca preturile de Romania nu va sunt pe plac, locatiile ca Milano, Viena, New York sau Paris au oferte chiar mai convenabile.

Agentiile de turism au adaugat pe lista serviciilor si turismul de shopping: pun la dispozitie sejururi de un weekend sau de mai multe zile, in functie de alegerea clientului, in care acesta isi poate face cumparaturile in marile capitale ale Europei. Agentiile asigura transportul, masa si cazarea care duc, pentru un weekend, pana la circa 500 de euro.

Shopping-ul organizat este o figura noua pe piata comertului romanesc, asta nu inseamna insa ca nu se dezvolta cu rapiditate: „Operam pe piata de 10 ani, dar abia acum 3-4 ani am inclus turismul de shopping. Rezervarile cresc insa de la an la an”, sustine Lacramioara Dragu, agent de turism Still Tour.

Transportul prin companiile aeriene low-cost si preturile scazute din aceste luni ii determina pe multi romani sa aleaga aceasta varianta de cumparaturi, care nu mai este vazuta ca o dovada de snobism ci, din ce in ce mai mult, ca o necesitate. „In acest an, pentru plecarile in Viena am avut in principal grupuri de elevi si de oameni in varsta, care au preferat hainele si parfumurile obiectelor de arta. Sunt, in general, persoane cu venituri medii”, mai afirma Lacramioara Dragu.

Pe de alta parte, a-ti cumpara genti, bluze si parfumuri de peste hotare nu te avantajeaza doar financiar. Sa porti ceva ce nu mai are nimeni in tara in afara de tine este un motiv pentru care multe vedete aleg shopping-ul in afara tarii. „Majoritatea oamenilor pe care ii cunosc fac asta doar pentru a se afisa. E adevarat ca afara poti cumpara mai ieftin multe lucruri care nu se gasesc in tara insa, in 90% dintre cazuri, nu este vorba de reduceri, ci doar de orgoliu”, sustine Maurice Munteanu, stilist Elle.

Pana in februarie, turistii romani au la dispozitie o oferta larga de locatii: Paris, Budapesta, Berlin, New York, Viena sau Dubai, renumit pentru faptul ca nu aplica taxe si impozite pe profit, asa ca „dai cat face” se aplica aici la propriu.

Romanii prefera sa cumpere obiecte utile, ca incaltamintea, hainele sau electrocasnicele, iar anumite orase sunt renumite tocmai pentru aceste produse: „anul trecut, cele mai solicitate locatii au fost Milano – cunoscut pentru reducerile aplicate parfumurilor si hainelor, Viena, Roma si Londra. Istanbulul este preferat pentru produsele ieftine din piele – haine, genti si incaltaminte”, sustine Melania Predoi, agent de turism pentru Perfect Tour.

Asadar, daca este turismul de shopping un moft sau o alegere normala, in conditiile in care magazinele internationale ofera produse mai variate la un pret mai mic, vom afla in cativa ani. Ce stim sigur este ca in Europa functioneaza de mult si satisface toate gusturile, ceea ce ar putea fi pe placul capriciosului turist roman.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro