TVR Bucuresti a primit licenta. Realitatea Media nu a reusit sa convinga CNA
Consiliul National al Audiovizualului a acordat, marti, licenta audiovizuala prin satelit postului public regional TVR Bucuresti, care va acoperi regiunile Muntenia si Dobrogea. In schimb, Realitatea Media nu a reusit sa obtina licenta audiovizuala pentru posturile Realitatea Film Univers si Promo TV, CNA considerand necesara o reluare a discutiilor pe aceasta tema. Mai multi membrii ai Consiliului s-au declarat deranjati de modul in care au fost prezentate cele doua proiecte.
CNA a aprobat cererea de licenta pentru TVR Bucuresti cu opt voturi pentru si unul impotriva, cel al lui Gelu Trandafir, care si-a mentinut semnele de intrebare privind finantarea si sustenabilitatea proiectului inaintat de SRTv.
Invitat in sedinta de marti a Consiliului pentru clarificari privind politica generala a postului public, presedintele TVR, Alexandru Sassu, a precizat ca „am pornit de la o conceptie de corporatie. In primul rand, TVR 1 este canalul generalist si va avea programe care se vor adresa tuturor”. Mai mult, „”TVR 2, in conformitate cu legea, trebuie eliberat (n.r. – de retransmisiile din regiune), pentru a intra intr-o legalitate totala”, spune Sassu.
TVR, corporatia publica
Urmand o conceptie de dezvoltare a televiziunii publice pe nise, TVR2 va deveni un program dedicat persoanelor active, TVR3 va fi un canal regional, TVR Cultural va ramane un canal care impune valorile culturale, iar TVR Info va fi un canal de informare, a explicat Sassu. Scopul este ca fiecare dintre aceste posturi sa creasca audienta „corporatiei publice”.
In ce priveste postul TVR Bucuresti, acesta va acoperi 12 judete din Muntenia si Dobrogea. „TVR Bucuresti acopera o zona foarte mare si din punct de vedere al specificului zonelor. La un moment dat, vom discuta si despre un canal regional pentru zona Dobrogea”, a adaugat Sassu.
Inainte de inceperea campaniei electorale, va intra in functiune si postul TVR Targu-Mures, a mai spus Sassu, iar canalul TVR 3 va incepe sa emita peste aproximativ „o luna, doua”.
Precautie fata de solicitarile Realitatea Media
Reprezentantii Realitatea Media SA Bucuresti, prezenti si ei in sedinta de marti a CNA, nu au reusit sa obtina licente audiovizuale prin satelit pentru posturile Realitatea Film Univers si Promo TV.
Membrii Consiliului au amanat acordarea licentei audiovizuale pentru postul Promo TV pe motiv ca acesta nu se incadreaza in legislatia pentru teleshopping si nici in cea referitoare la publicitate, dar le-au sugerat reprezentantilor postului sa regandeasca proiectul dupa ce va fi definitivata noua lege a audiovizualului.
„Promo TV este un canal de prezentari comerciale, care pleaca de la nevoia de informare a publicului, pe care nu o gasim in publicitatea clasica”, a explicat Gabriel Faflei, managerul de proiect al postului, „si care se adreseaza, in special, publicului care nu are acces la internet sau indemanarea de a gasi informatii despre unele produse care au nevoie de prezentari mai elaborate”, a aratat el.
In cazul Realitatea Film Univers, acesta va fi „un canal generalist de film in regim pay-TV pe platforma digitala pe care o vom lansa”, a aratat un alt reprezentant al Realitatii Media, Bogdan Chiritoiu, care a indicat ca tinta un public tanar, cu varste intre 18 si 49 de ani.
Televiziunea va difuza filme de actiune, arta si comedie, a spus Chiritoiu, indicand printre prioritati si filmele de la festivalurile europene, care sunt mai rar difuzate.
Cu toate astea, mai multi membrii ai Consiliului s-au declarat deranjati de modul in care au fost prezentate cele doua proiecte si le-au cerut reprezentantilor Realitatii Media sa nu-i considere naivi, in special in cazul postului Promo TV pentru care Gabriel Faflei a insistat, in repetate randuri, ca nu face publicitate, ci doar o prezentare comerciala a produselor din hypermarketuri.
„Domnul Vantu si-a trimis oamenii dupa infatisarea lui. Chiar te simti jenat”, a afirmat membrul CNA Constantin Dutu, aprobat si de Cristina Trepcea, membru CNA, care si-a exprimat suplimentar indoiala cu privire la calitatea filmelor ce vor fi difuzate, tinand cont de bugetul „pe care vor fi dispusi sa-l aloce”.