Sari direct la conținut

Uber și cazul mașinii autonome care a lovit mortal o femeie: operatorul uman de la volan nu a intervenit pentru că se uita la o emisiune TV pe telefon

HotNews.ro
Masina autonoma testata de Uber, Foto: Uber
Masina autonoma testata de Uber, Foto: Uber

​Operatorul uman care ar fi trebuit să intervină când mașina autonomă a Uber are probleme nu a făcut acest lucru fiindcă se uita pe telefon la o emisiune de televiziune, arată un amplu raport al Poliției din Tempe, Arizona. Reamintim că pe 18 aprilie o mașină autonomă a Uber a lovit mortal în Arizona o femeie care traversa strada noaptea prin loc nepermis, incidentul ducând și la terminarea programului de teste Uber cu mașinile care se conduc singure.

Raportul de 318 pagini al Tempe Police Department spune că operatorul Rafaela Vasquez nu a fost atent și nu se uita la drum, ci urmărea pe telefon o ediție a emisiunii TV The Voice pe aplicația de streaming Hulu. Raportul arată că Vasquez s-a uitat în telefon în șapte din cele 22 de minute dinaintea accidentului și că acesta ar fi putut fi evitat dacă Vasquez s-ar fi uitat la drum, așa cum ar fi fost normal. Femeia s-a uitat la aproape toată emisiunea de 42 de minute.

Mai precis, operatorul a ridicat ochii din telefon cu jumătate de secundă înainte de coliziune și nu a mai putut interveni. Îniante de a ridica ochii din telefon se uitase 5,3 secunde la ecran și mașina a lovit-o pe victimă la o viteză de 70 km/h.

Raportul NTSB spunea că sistemul informatic al mașinii a detectat cu șase secunde înainte de impact că este cineva pe drum, fiind vorba de femeia de 49 de ani care traversa șoseaua și își împingea bicicleta. Sistemul a detectat ”obstacolul” apărut în fața mașinii ca fiind mai întâi un ”obiect necunoscut”, apoi un ”vehicul” și apoi o ”bicicletă”. Sistemul care-i dă mașinii un grad ridicat de autonomie a detectat cu 1,3 secunde înainte de impact că este nevoie de frânare de urgență.

Mașina nu a frânat însă, fiindcă sistemul de frânare automată a Volvo a fost dezactivat de Uber pentru ca mașina să nu frâneze când nu este cazul în timpul testelor, cum ar fi de exemplu dacă în fața mașinii este o pungă de plastic. Uber a crezut că sistemele sale sunt suficiente, dar s-a dovedit că nu a fost destul.

Femeia lovită era om fără adăpost și a traversat pe lângă bicicletă, noaptea o șosea cu patru benzi, într-un loc nepermis.

Sursa: Reuters

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro