Uleiul s-a scumpit în medie cu 8,68% în primele trei luni. Ar putea fi de la războiul din Ucraina sau de la apropierea Paștelui – susține Consiliul Concurenței
Prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru a crescut cu 8,68% în primele trei luni din acest an, sticla având luna trecută un preț mediu de 9,179 de lei, a anunțat marți Consiliul Concurenței. Autoritatea spune că aceste creșteri pot fi rezultatul războiului din Ucraina și a sancțiunilor impuse Rusiei, dar și efect al apropierii sărbătorilor pascale, când crește achiziția de produse alimentare.
Cel mai mic preţ la ulei înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei. Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei.
Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Prețurilor și anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi și Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar și mărcile proprii ale fiecărui retailer.
Datele arată că în perioada ianuarie 2022 – 29 martie 2022, au fost înregistrate următoarele valori ale prețului mediu lunar pentru produsul ulei de floarea soarelui la sticla de 1 litru:
Astfel, se poate observa că în ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creștere a prețului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.
- „Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere.”, se arată în comunicatul autorității.
Consiliul Concurenţei a mai subliniat marți că monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat.