Sari direct la conținut

Un alt gigant are nevoie de ajutor – Cum vrea Germania să salveze Deutsche Bahn

HotNews.ro
Tren german ICE, Foto: Deutsche Bahn
Tren german ICE, Foto: Deutsche Bahn

​Deutsche Bahn, compania germană feroviară cu afaceri anuale de 40 miliarde euro, ar putea avea nevoie de recapitalizare, va avea dreptul să acumuleze datorii maxime mai mari și va primi ajutoare de peste 6 miliarde euro. Compania a fost grav afectată de criza Covid-19 care a dus și la scăderi de 85% a numărului de călători pe anumite rute.

Deutsche Bahn a început să reintroducă trenurile și pe rutele de lung parcurs, după ce trenurile locale de distanțe scurte rulează deja la peste 85% capacitate. S-au reluat o bună parte dintre legăturile internaționale dintre Germania și Austria, dar și cele cu Elveția și, parțial, cu Cehia. Noi legături vor fi reluate după 15 iunie, în funcție de situația granițelor.

Compania Deutsche Bahn a fost grav afectată de criza Covid-10 și de prăbușirea veniturilor adusă de această criză. În acest condiții, o intervenție a statului, care este unic acționar, era absolut necesară și, printre măsurile propuse se numără ridicarea plafonului maxim de îndatorare de la 25 miliarde euro, la 30 miliarde euro. Din cauza restricțiilor, pe unele rute de lung parcurs au fost de zece ori mai puțini călători.

Scăderea numărului de pasageri din cauza restricților va cauza o ”gaură” cuprinsă între 11 și 13,5 miliarde euro în bugetul companiei până în 2024.

Plafonul modificat de îndatorare face parte dintr-un plan de salvare de 6 miliarde euro, plan care cuprinde și reducerea cu 2 miliarde euro pe an a costurilor salariale.

Planul de salvare va trebui supus și aprobării Comisiei Europene, dar clar că este necesar un plan care să compenseze pierderile suferite de companie din cauza crizei.

Surse: AFP, International Railway Journal

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro