Sari direct la conținut

Un dispozitiv de reducere a consumului de carburant si a noxelor, inventat de un roman, va fi prezentat la Salonul de la Geneva

HotNews.ro

Un dispozitiv de reducere a consumului de carburant si a noxelor emise in atmosfera va fi prezentat de inventatorul Corneliu Birtok Baneasa la Salonul International de Inventii care are loc la Geneva in perioada 13-17 aprilie, informeaza Agerpres.

Intitulata „deflector termic”, inventia inginerului auto din Deva este destinata echiparii autovehiculelor pentru perioada de vara si contribuie la reducerea pierderilor de putere a motorului cauzate de temperaturile ridicate de afara.

„Deflectorul termic integrat se monteaza pe galeria de admisie la motor. El protejeaza filtrul de aer si nu permite aerului cald sa ajunga pe galeria de admisie. Se stie ca pe timpul verii, masina merge lejer dimineata, insa dupa amiaza, daca suntem in trafic si asfaltul este incins, simtim o pierdere de putere la motor. Prin urmare, trebuie sa apasam mai tare pe acceleratie ca sa rulam asa cum o faceam in timpul diminetii. Folosirea deflectorului termic permite eliminarea acestui inconvenient si duce, implicit, la reducerea consumului de carburant”, a declarat miercuri, pentru Agerpres, inventatorul Corneliu Birtok Baneasa.

El a explicat ca prin folosirea inventiei sale se reduce temperatura aerului pe galeria de admisie la motor, ceea ce permite optimizarea functionarii acestuia si reducerea consumului cu circa 7%, in paralel cu o scadere a noxelor emise in mediul inconjurator.

Deflectorul termic prezentat de Corneliu Birtok Baneasa este o inventie care a fost testata in practica din anul 2010, cand a fost implementata pentru prima data pe autoturisme si pe autobuzele unei companii de transport local din Alba Iulia.

Inginerul Corneliu Birtok Baneasa este acum doctorand al Universitatii Politehnica din Timisoara in specializarea Ingineria materialelor.

Romania va fi prezenta la editia din acest an a Salonului International de Inventii de la Geneva cu 30 de inventii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro