Sari direct la conținut

Un mic studiu de caz – Cum a reusit Slovacia sa atraga Jaguar Land Rover pentru o investitie de peste un miliard de euro, desi au fost o multime de probleme de rezolvat

HotNews.ro
Jaguar-Land Rover in Slovacia, Foto: JLR
Jaguar-Land Rover in Slovacia, Foto: JLR

​La finalul anului viitor in Slovacia se va deschide cea mai noua uzina auto din regiune, Jaguar Land Rover (JLR) investind acolo peste un miliard de euro. Modul in care Slovacia a castigat investitia, desi la inceput parea sa nu aiba sanse, poate fi trecut intr-un manual despre cum sa actionezi exact asa cum trebuie pentru a atrage companii mari care sunt „curtate” si de alte tari. Au fost mai multe probleme, legate de ajutoarele de stat, de teren de furnizori si de forta de munca, insa tara central-europeana le-a rezolvat rand pe rand, arata un articol de pe Automotive News.

Uzina va incepe la final de 2018 sa produca modelul Land Rover Discovery la 100 km de capitala Bratislava, langa orasul Nitra. cand va ajunge la maximul de capacitate -150.000 unitati/an – si vor fi 2.800 de angajati.

Seful agentiei din investitii straine din Slovacia spune ca au fost cinci luni grele de discutii in care zeci de consultanti au avut intalniri uneori pana in ore de tarzii din noapte.

Slovacia a avut concurenti puternici: Polonia, Ungaria si Mexic, tara nord-americana ajungand „in finala” unde pana la urma a fost aleasa Slovacia. Polonia a iesit din cursa si fiindca oficialii au vorbit prea mult, iesind in presa cu declaratii exaltate dar neadevarate care i-au deranjat pe oficialii Jaguar Land Rover.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro