Sari direct la conținut

Un nou tronson de 32 de km din Drumul Expres Craiova – Pitești, relansat la licitație pentru aproape 212 milioane de euro

HotNews.ro
Drumul Expres Craiova - Pitesti pe tronsoane, Foto: Hotnews
Drumul Expres Craiova - Pitesti pe tronsoane, Foto: Hotnews

​Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, în lungime de circa 32 de km, a fost scos din nou la licitație de către Compania de Drumuri, după ce precedenta licitație lansată încă din 2017 a fost anulată în instanță. Tronsonul va începe de la granița județelor Olt și Argeș și va ajunge până aproape de municipiul Slatina. Valoarea estimată a contractului este de circa 212 de milioane de euro, iar termenul de finalizare presupune 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

„Obiectul contractului este reprezentat de construcția a 31,75 km, având ca punct de început zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare), care intersectează DN 65 la km 57+720 și ajunge până la limita dintre județele Olt și Argeș la km 89+300”, anunță Compania de Drumuri.

Drumul expres prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Valoarea estimată a contractului este de 999.410.536 lei fără TVA.

Durata contractului este de 96 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Perioada de garanție a lucrărilor poate crește în funcție de oferta operatorului economic ce va fi desemnat caștigător.

Data limită de depunere a ofertelor a fost stabilită pentru 8 noiembrie 2019.

Tronsonul 4, adiacent, în lungime și el de 31,8 km, care ajunge din apropierea comunei Colonești (Olt) și până la Autostrada A1 în zona Oarja-Catanele, a fost scos la licitație la finalul lunii august pentru circa 200 de milioane de euro, data limită pentru depunerea ofertelor fiind 24 octombrie.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost până acum contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro