Sari direct la conținut

Un tribunal german a decis ca blocarea publicitatii pe un browser prin aplicatia AdBlock este legala

HotNews.ro

Blocarea publicitatii pe un browser este legala, a decis un tribunal din Hamburg, dupa plangerea depusa impotriva Eyeo, producatorul AdBlock. Argumentatia tribunalului, scrie zdnet.fr, este ca utilizatorul are dreptul sa controleze ce ii apare pe ecran.

„Este o victorie pentru toti utilizatorii de internet deoarece le confirma dreptul de a bloca reclamele agasante, de a-si proteja viata privata si, prin extensie, de a determina propria experienta pe internet”, a reactionat, intr-un comunicat, Eyeo.

Dar aceasta decizie confera producatorului AdBlock Plus capacitatea de a negocia cu actorii web acorduri comerciale. Acestia au posibilitatea de a scapa de filtrele de blocare, cu conditia sa se inscrie pe lista alba a reclamelor permise, in schimbul unei sume de bani.

Google, Microsoft si Amazon au incheiat deja contracte cu AdBlock Plus. Sumele in discutie sunt confidentiale. In acest an, o societate media interogata de Financial Times a declarat ca suma ceruta de Eyeo a reprezentat in cazul sau 30% din veniturile publicitare suplimentare obtinute in absenta blocajului.

Producatorul softului sustine insa ca scopul este de a obtine o „publicitate online mai buna”, chiar si prin constrangerea actorilor sectorului, incapabili e acest lucru.

Obiectivul ar fi „dezvoltarea de noi forme de publicitate neintruzive care sunt primite bine de utilizatori”.

Decizia nu este definitiva si va fi atacata in apel.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro